اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات آذربایجان غربی اعلام کرد:

ترانزیت 470 هزار تن از گمرکات آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: امسال 470 هزار و 721 تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی ترانزیت شده است.

ترانزیت 470 هزار تن از گمرکات آذربایجان غربی
پرویز تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ارزش این میزان کالای ترانزیت شده یک میلیارد و 738 میلیون و 70 هزار دلار بود.
وی با بیان اینکه در ترانزیت کالا در هشت ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزن شاهد کاهش 63 درصدی هستیم، تصریح کرد: در این راستا از نظر ارزش دلاری نیز شاهد افزایش شش درصدی هستیم.
این مسئول اعلام کرد: کاهش 63 درصدی میزان ترانزیت کالا و افزایش ارزش دلاری این میزان کالا نشان از افزایش ارزش دلاری هر تن کالا نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
تقوی با اشاره به میزان کالای ترانزیت شده از گمرکات استان در مدت زمان مشابه سال گذشته، افزود: در مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد ترانزیت یک میلیون و 263 هزار و 360 تنی کالا به ارزش یک میلیارد و 644 میلیون و 111 هزار و 687 دلاری از گمرکات استان بودیم.
وی با اشاره به سهم گمرکات از ارزش کالای ترانزیت شده، خاطرنشان کرد: گمرک بازرگان با 89 درصد از سهم ترانزیت خارجی، بیشترین سهم از ترانزیت کالا را در بین گمرکات استان به خود اختصاص داده است.
این مسئول گمرک پیرانشهر را دومین گمرک از نظر دارا بودن سهم ارزش ترانزیت کالا در استان معرفی کرد و گفت: گمرک سرو نیز سومین گمرگ استان در این زمینه معرفی می‌شود.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه ترانزیت خارجی فقط از طریق 3 گمرک در آذربایجان غربی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: گمرک بازرگان، گمرک سرو و گمرک پیرانشهر از جمله گمرکاتی هستند که تزانیت خارجی از آنها انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول