اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز نظافت عمومی صورت می‌گیرد؛

توزیع 10 هزار نهال بین شهروندان آبادانی

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری آبادان گفت: 28 آذرماه همزمان با روز نظافت عمومی، 10 هزار نهال بین شهروندان آبادانی برای کاشت در معابر و جلوی درب منازل آنها توزیع می‌شود.

توزیع 10 هزار نهال بین شهروندان آبادانی
محمدحسن عبیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: شهرداری آبادان در راستای حفظ زیبایی و پاکیزگی محیط شهری تاکنون اقدامات مؤثر و قابل قبولی را ارائه داده است.
وی افزود: اما هنوز شاهد هستیم نخاله‌ها و پسماندها در اطراف شهر و روستاها، کوچه‌ها، خیابان‌ها و حتی مرکز شهر انباشته شده که این چنین وضعیتی به هیچ‌وجه مورد پسند نیست.
معاون خدمات شهری شهرداری آبادان تصریح کرد: به همین دلیل از طرف استانداری چهار روز در سال به‌عنوان روز نظافت عمومی در سال نامگذاری و معرفی شده که در این روز همه ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان با تعامل هر چه بیشتر پرسنل به نظافت و پاکسازی محیط فعالیت و کاری خود پرداخته و این امر به تدریج نهادینه شدن فرهنگ نظافت عمومی را در بخش‌های مختلف شهرستان رقم می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: با این حرکت مردمی و خودجوش، قصد داریم از ظرفیت همراهی مردم در پاکسازی و نظافت شهر کمک بگیریم و چهره منطقه را دگرگون کنیم.
عبیات ادامه داد: 28 آذرماه نیز یکی از این روزهاست که در آن مردم با حضور در کنار نیروهای شهرداری، دهیاری و سایر دستگاه‌های دولتی، شهر، روستا، منطقه و خیابان خود را تمیز و پاکیزه می‌کنند.
وی افزود: شایسته نیست که در ایام نوروز که هر ساله افراد زیادی در قالب میهمان نوروزی و راهیان نور وارد منطقه می‌شوند، از وضعیت ظاهری شهر ناراضی باشند.
معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در ادامه از دیگر اقدامات شهرداری در این روز خبر داد و گفت: در این راستا هم‌اکنون کاشت یک میلیون نشاء گل در آبادان آغاز شده است.
وی تصریح کرد: همچنین به‌منظور زیباسازی محیط شهری و با هدف توسعه فضاهای سبز بیش از 10 هزار نهال بین شهروندان برای کاشت در معابر و جلوی درب منازل آنها توزیع می‌شود.
به گفته عبیات کاشت نهال در اماکن عمومی و دولتی علاوه بر توسعه فضاهای سبز در کاهش آلودگی هوا و شادابی روحیه شهروندان بسیار مؤثر است.
وی در ادامه از توزیع 10 هزار کیسه پلاستیکی به شهروندان در 28 آذرماه، روز نظافت عمومی در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: 100سطل زباله نیز در سطح شهر جانمایی و در حال نصب است.
معاون خدمات شهری شهرداری آبادان در پایان با بیان اینکه بیش از پیش نیازمند تعامل و همکاری شهروندان هستیم، گفت: همه تلاش شهرداری شهرستان در راستای ایجاد محیطی پاکیزه و زیبا و همچنین در خور شأن و توجه شهروندان است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول