اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبادان خبر داد:

ساماندهی فاضلاب آبادان در روز نظافت عمومی

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان آبادان از پیگیری ساماندهی شبکه فاضلاب شهری و روستایی این شهرستان در روز پاکسازی و نظافت عمومی خبر داد.

ساماندهی فاضلاب آبادان در روز نظافت عمومی
نصراله حسونی بحرینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به روز بیست‌ و هشتم آذرماه یکی از روزهای پاکسازی و نظافت عمومی اظهار داشت: پیگیری ساماندهی وضعیت دفع فاضلاب شهری و روستایی، جمع‌آوری زباله‌ها، نظافت عمومی خیابان‌ها و معابر، وضعیت آسفالت و فضای سبز و موارد دیگر از جمله وظایف تعریف شده برای نیروهای بسیج پاکسازی عمومی شهر است.
وی با بیان اینکه مشارکت نیروهای مردمی در این زمینه اهمیت زیادی دارد افزود: هدف اصلی در برگزاری برنامه‌های روز نظافت عمومی مشارکت مردم در این امر است که موجب افزایش سطح فرهنگی جامعه و همچنین افزایش میزان اهمیت نظافت و پاکی شهر در نزد آنان است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آبادان با اشاره به اینکه در طول سال چهار روز به عنوان روز نظافت عمومی تعیین شده‌اند که یکی از این روزها 28 آذر است، تصریح کرد: از دیگر موارد مهم قابل پیگیری در این روز نظافت و پاکیزگی و همچنین زیباسازی اماکن متعددی است که شهروندان به آنها مراجعه می‌کنند مانند مدارس و مراکز آموزشی و مهدکودک‌ها، مساجد و اماکن متبرکه، سالن‌های ورزشی، پایانه‌های درون شهری و برون شهری، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، سینماها و کتابخانه‌ها و بسیاری از مکان‌های دیگری که روزانه تعداد زیادی از مردم به آنجا رفت‌‌وآمد می‌کنند.
حسونی بحرینی در ادامه از پاکسازی و زیباسازی ورودی‌های شهرها و روستاها در این روز خبر داد و گفت: برای انجام این کار همکاری ادارات در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها و دفع صحیح فاضلاب‌ و آب‌های سطحی، طراحی مناسب فضاهای سبز و رنگ‌آمیزی حاشیه جاده‌ها مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه تعبیر نظافت عمومی تنها شامل نظافت و زیباسازی ظاهری اماکن و سطح شهر نمی‌شود خاطرنشان کرد: در همین راستا به پیگیری ساماندهی وضعیت بایگانی‌ها در ادارات، وضعیت انبارهای مواد غذایی و بهداشتی در مراکز عرضه این مواد، پاکسازی و نظافت و بررسی شیوه چیدمان لوازم کار در محیط‌های اداری و قفسه‌های نگهداری مواد غذایی در فروشگاه‌ها و غیره نیز خواهیم پرداخت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آبادان ادامه داد: پیگیری نصب سطل‌های زباله مناسب در محل‌های مورد نیاز و ساماندهی و مدیریت مستمر آنها، پیگیری جلوگیری از ریختن زباله‌ها در اماکن عمومی توسط افراد از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.
وی در پایان به برنامه‌های در دست اجرا به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی مردم درخصوص این روز اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه‌ها علاوه بر ارتقای سطح بهداشت محیط جامعه با هدف افزایش فرهنگ کارکنان ادارات در زمینه رعایت بهداشت نیز هست که از جمله وظایفی که براساس این طرح‌ها برای ادارات مختلف تعریف شده‌ است می‌توان به اطلاع‌رسانی و توجیه برنامه نظافت عمومی ادارات و توجه به فضای سبز و به‌کارگیری همه وسائل و تجهیزات مورد نیاز اشاره کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول