اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد هفته منابع طبیعی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

توزیع رایگان 500 هزار اصله نهال در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد هفته منابع طبیعی استان آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 500 هزار اصله نهال تولید شده در نهالستان‌های استان به طور رایگان بین مردم توزیع می‌شود.

توزیع رایگان 500 هزار اصله نهال در آذربایجان‌شرقی
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نخستین جلسه ستاد هفته منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات درختکاری و توسعه فضای سبز در جای جای آذربایجان‌شرقی به خصوص حاشیه برخی از جاده‌ها آغاز می‌شود، افزود: هفته منابع طبیعی فرصت مهم و مغتنمی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردمی در حفاظت از منابع طبیعی بوده و در این هفته با تهیه برنامه‌های رسانه‌ای و ترویجی، مقدمات اجرای تمام طرح‌های مهم بخش منابع طبیعی استان فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اهم برنامه‌های اجرایی در طول این هفته گفت: آماده‌سازی طرح جامع مدیریت آبخیز و منابع طبیعی در 20 شهرستان استان، آماده‌سازی طرح‌های توسعه فضای سبز استان، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، نواخته شدن زنگ سبز درختکاری در مدارس و برگزاری همایش مشترک با دادستان‌ها و قضات عالیرتبه دادگستری کل استان از جمله برنامه‌های اجرایی این سازمان در هفته منابع طبیعی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به توزیع نهال رایگان در اسفندماه بین مردم اشاره و ادامه داد: با توزیع این نهال‌ها، مردم به کاشت درخت و حمایت از منابع طبیعی و خدادادی تشویق و در کنار آن یک فرهنگ مناسب از کاشت و حفاظت از منابع طبیعی در جامعه نهادینه می‌شود.
محمدیان، بر نقش کلیدی مطبوعات و رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی کاشت درخت تاکید کرد و افزود: از رسانه‌های گروهی می‌خواهیم در راستای حفاظت از منابع طبیعی و آشنا کردن مردم با این نعمات الهی بیشتر تلاش کنند.
رئیس ستاد هفته منابع طبیعی استان، ضمن اشاره به اهمیت روز درختکاری، از توزیع نهال از گونه‌های مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی آذربایجان‌شرقی در بین شهروندان خبر داد و بیان کرد: در این هفته نهال‌های سوزنی برگ و پهن برگ مطابق با شرایط آب و هوایی استان همچون اقاقیا، زبان گنجشک، افرا، انواع سرو، کاج، سنجد و بادام بین مردم توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول