اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

احداث سد 7 میلیون مترمکعبی آبدهگاه در باشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از احداث سد مخزنی آبدهگاه با حجم 7 میلیون مترمکعب در شهرستان باشت خبر داد.

احداث سد 7 میلیون مترمکعبی آبدهگاه در باشت
آرش مصلح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: پروژه‌های سازمان آب منطقه‌ای با توجه به شاخص‌هایی که در هر منطقه وجود دارد تعریف می‌شود.
وی هدف از اجرای پروژه‌های سازمان آب منطقه‌ای را توسعه منابع آب و استفاده بهینه از روان آب‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: پروژه‌ها به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت تعریف و اجرا می‌شود.
مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساختگاه‌هایی برای احداث سدهای کوچک در شهرستان باشت در حال مطالعه است بیان کرد: سد مخزنی آبدهگاه یکی سدهایی است که در این شهرستان احداث می‌شود.
مصلح با بیان اینکه کار مطالعه فاز اول سد آبدهگاه به پایان رسیده و برای تصویب در کمیته فنی آب استان در حال بررسی است، افزود: پس از تایید مطالعه فاز یک این سد، کار مطالعه فاز دوم و طراحی آن آغاز می‌شود.
وی حجم آبگیری سد آبدهگاه را 7 میلیون مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی این سد در اوایل سال 91 آغاز می‌شود.
این مقام مسئول استانی بیان کرد: سد مخزنی آبدهگاه بر روی سر شاخه  رودخانه‌هایی که از کوه خامی سرچشمه می‌گیرند، احداث می‌شود.
مصلح ادامه داد: این سد در نزدیکی روستای آبدهگاه در شمال غربی باشت احداث می‌شود.
مدیرعامل سازمان آب منطقه‌ای این استان با بیان اینکه با بهره‌برداری از سد آبدهگاه بیش از500 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست این سد به آبی تبدیل می‌شود، ابراز داشت: در صورت استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار تا 700 هکتار نیز قابل توسعه است.
وی اهداف احداث سد مخزنی آبدهگاه را یادآور شد و کنترل سیلاب و مهار روان آب‌ها به منظور استفاده برای مصارف صنعت کشاورزی و تامین آب شرب را از مهمترین اهداف احداث این سد برشمرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول