اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل:

دهیاری‌ها به درآمد محلی متکی باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل گفت: دهیاری‌ها باید در اداره امور خود به درآمدهای محلی متکی باشند و منتظر تزریق اعتبار دولتی به شکل وسیع و گسترده نباشند.

دهیاری‌ها به درآمد محلی متکی باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های عمرانی چند روستا در مشگین‌شهر اظهار کرد: هدف از تشکیل دهیاری‌ها در نظام اسلامی ارزیابی و نظارت بر نقاط ضعف و قوت مناطق روستایی است تا با احصای آن بتوان پیشرفت روزافزون این مناطق را رقم زد.
وی از دهیاران به عنوان ناظران دولتی در احداث پروژه‌های عمرانی یاد کرد و افزود: دهیاران رسالت سنگینی را در انجام وظایف و کارهای عمرانی و خدماتی در روستاها دارند و باید روز‌به‌روز حوزه اختیارات آنها گسترده‌تر و نظارت‌های آنها نیز مناسب‌تر باشد.
نجفی در ادامه سخنان خود از فعال بودن 419 دهیاری در جای‌جای استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این دهیاری‌ها در مناطق مختلف استان اردبیل با هدف کمک و یاری به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها در انجام و اجرای کارهای عمرانی و خدماتی شکل گرفته و فعالیت می‌کند.
این مسئول از توسعه دهیاری‌ها تا پایان امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: براساس اخذ مجوزهای جدید قرار است تا پایان امسال بیش از 115 دهیاری جدید در سطح استان اردبیل شکل بگیرد تا بتوانیم با یک قوت و قدرت بیشتر به عمران و آبادانی مناطق روستایی اقدام کنیم.
وی در ادامه سخنان خود از تبدیل 30 دهیاری در استان اردبیل به عنوان دستگاه اجرایی دارای اعتبار مصوب دولتی خبر داد و اضافه کرد: دهیاری‌ها اگر بتوانند درجه فعالیت خود را ارتقا دهند،‌ می‌توانند به عنوان یک دستگاه اجرایی قلمداد شده و اعتبار ویژه دولتی را اخذ کنند.
به گزارش فارس، مدیرکل امور روستایی استانداری اردبیل همچنین به برخی برنامه‌های اولویت‌دار در عمران و آبادانی روستاها اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی استان به ویژه حوادث به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام راه‌سازی، آبرسانی و ارایه خدمات آموزشی و درمانی در روستاها اختصاص یافته است، پیش‌بینی می‌کنیم با یک حرکت وسیع و قاطع امسال و سال آینده شاهد بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام متعددی در این بخش‌ها باشیم.
در این نشست رئیس دادگستری شهرستان مشگین‌شهر نیز از راه‌اندازی 26 شورای حل اختلاف در مشگین خبر داد و گفت: در اکثر مناطق شهری و روستایی مرادلو شورای حل اختلاف راه‌اندازی شده است.
داریوش وثوق با بیان این‌که 85 درصد پرونده‌های قضایی در این شهرستان با ارجاع به شورای حل اختلاف با صلح و سازش خاتمه یافته است، افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین عامل و عنصر پیشگیری در حوادث و بزه‌های جامعه است که با عمل به این فریضه می‌توان هنجارشکنی‌ها در جامعه را به حداقل رساند.
وی ریشه بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی را فراموش کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار امیدواری کرد: با احیای این فریضه واجب و بسیاری از حدود اسلامی بتوان در مناطق شهری و روستایی امنیت پایداری را برقرار کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول