اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین:

روستاهای بالای ۵۰ خانوار قزوین صاحب دهیاری می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان قزوین نیز صاحب دهیاری می‌شوند.

روستاهای بالای ۵۰ خانوار قزوین صاحب دهیاری می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احد احمدی عصر امروز در نشست خبری بیان کرد: در استان قزوین ۲۵ شهر، ۱۹ بخش و ۹۰۰ روستا داریم.
وی ادامه داد: ۴۰۰ روستای بالای ۸۰ خانوار در استان قزوین داریم که تمامی این روستاها دارای دهیاری هستند.
مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: در حال حاضر تلاش ما بر این است که روستاهای بالای ۵۰ خانوار نیز صاحب دهیاری شوند که برای این منظور و در گام نخست ۶۳ روستا برای استقرار دهیاری و تعیین دهیار به وزارت کشور معرفی شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: با استقرار دهیاری وضعیت روستا دارای برنامه‌ریزی مدون‌تری می‌شود و در واقع می‌توان طی برنامه‌ مشخص شرایط لازم را برای ارتقای سطح رفاه روستاییان فراهم کرد.
احمدی توضیح داد: در حال حاضر دو نوع اعتبار به دهیاری‌ها اختصاص می‌یابد؛ یک اعتبار براساس ارزش افزوده و به نسبت شاخص جمعیتی به صورت ماهانه توسط امور مالیاتی توزیع می‌شود و اعتبار دیگر توسط وزارت کشور برای مسائل عمرانی پرداخت می‌شود.
مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد: افزایش کیفیت راههای روستایی یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌رو در دفتر امور روستایی استانداری است تا راه‌های ارتباطی روستاهای استان از وضعیت فعلی به وضعیت بهتری ارتقا یابد.
وی گفت: برای تأمین گاز و گازرسانی به روستاها نیز سیاست‌های لازم توسط شرکت گاز اتخاذ شده و همین‌گونه در قالب دو پروژه بزرگ گازرسانی به منطقه الموت و طارم کلنگ‌زنی شده و اجرای آن آغاز شده است.
احمدی یادآور شد: یکی از وظایف ما این است که سطح رفاه را به طور نسبی در روستاها ایجاد کنیم و دولت نیز بر این امر تأکید داشته و تدابیری را اندیشیده است که در این زمینه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول