اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس:

ورامین و پیشوا کتابخانه متناسب با جمعیت خود ندارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تلاش‌های شهرداری برای ساخت کتابخانه در حوزه انتخابیه‌اش، از فقدان کتابخانه‌های متناسب با جمعیت این دو شهرستان انتقاد کرد.

ورامین و پیشوا کتابخانه متناسب با جمعیت خود ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از روابط ‌عمومی دفتر نماینده شهرستان‌های ورامین و پیشوا، سید حسین نقوی حسینی در ارتباط با کیفیت و کمیت کتابخانه‌های شهرستان‌های ورامین و پیشوا گفت: اگر چه وزارت ارشاد و نیز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش کرده‌اند اقداماتی در مناطق مختلف شهرستان‌های ورامین و پیشوا در راستای توسعه کتابخانه‌ها انجام دهند٬ اما این میزان کفاف جمعیت ما را نمی‌دهد.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرداری‌ها نیز اقداماتی برای ایجاد کتابخانه کرده‌اند؛ مانند شهرداری قرچک که کتابخانه ولایت را در منطقه باقرآباد ساخت و تجهیز کرد و شهرداری ورامین که کتابخانه عمومی ۱۵ خرداد را تاسیس کرد٬ اما به این دلیل که دو شهرستان‌ حوزه انتخابیه من مهاجرپذیر و دارای افزایش روزانه جمعیت هستند٬ به تاسیس کتابخانه‌هایی بیش از این نیاز است.
نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمعیت 800 هزار نفری حوزه انتخابیه خود اضافه کرد: جمعیت دو شهرستان‌ ورامین و پیشوا نسبت به ۹ استان کشور جمعیت بیشتری دارد و لذا باید یک نگاه استانی به این حوزه وجود داشته باشد و نه یک نگاه شهرستانی شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمعیت این حوزه روزانه افزایش پیدا می‌کند و مشاهده می‌شود که یک منطقه با ده هزار نفر جمعیت٬ ظرف دو سال به 20 هزار نفر افزایش پیدا می‌کند و طبیعتاً نیازمندی شدید به کتابخانه دارد.
وی در ادامه مشکل اول کتابخانه‌های ورامین و پیشوا را ساختمان و امکانات سخت افزاری کتابخانه دانست و عنوان کرد: ما در مناطق پرجمعیت‌مان کتابخانه نداریم و خیل عظیم دانش‌آموزان و دانشجویان نمی‌توانند از فضای کتابخانه‌ای بهره‌مند شوند و در مرحله بعد٬ مساله به روز بودن منابع و کتاب‌ها و میزان استفاده از دستاوردهای علمی کتابخوانی در این مکانها از جمله مشکلات گریبان‌گیر ما است.
نقوی حسینی با بیان اینکه مکاتبات و درخواست‌های متعددی در زمینه بهبود وضعیت کتابخانه‌‌ها با وزارت ارشاد٬ نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون مساجد صورت گرفته است، گفت: از سوی کانون مساجد توجه بیشتری شده و اکنون اغلب مساجد دارای کانون فرهنگی هنری هستند٬ کتابخانه دارند و کمک بسیاری در راستای رفع نیاز مردم در این زمینه می‌کند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول