اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی دشتستان تاکید کرد:

مشکلات مالی مهم‌ترین معضل کتابخانه‌های عمومی است

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی شهرستان دشتستان گفت: مشکلات مالی مهم‌ترین معضل کتابخانه‌های عمومی است و در واقع مشکلات مالی کتابخانه‌های عمومی را به تعطیلی کشانده است.

مشکلات مالی مهم‌ترین معضل کتابخانه‌های عمومی است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علی دهقان در آئین تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان در سال‌های اخیر با وجود مشکلات فراوان فعالیت‌های مطلوبی داشته‌اند.
وی افزود: یک از اساسی‌ترین مشکلاتی که کتابخانه‌های عمومی با آن دست و پنجه نرم‌ می‌کنند مشکلات متعدد مالی است که فعالیت اکثریت کتابخانه‌های عمومی را با خلل روبه‌رو کرده و در واقع مشکلات مالی کتابخانه‌های عمومی را به تعطیلی کشانده است.
دهقان ابراز داشت: حق نیم‌ درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد‌های جاری شهرداری‌ها نقش مهمی در کاهش مشکلات کتابخانه‌های عمومی دارد و سبب پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرها می‌شود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: از تمام شهرداران شهرستان دشتستان انتظار داریم با حمایت مالی از کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان و پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی زمینه را برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهیا کنند.
دهقان بیان داشت: تلاش برای دستیابی به فرامین و منویات امام خامنه‌ای از مهم‌ترین وظایف مسئولان در هر پست و جایگاهی است و مسئولان باید از تمام توان و ظرفیت برای تحقق این اهداف بالا بهره‌برند.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با کتابداران و متولیان امر کتاب از میزان نشر و مطالعه کتاب در کشور ابراز گلایه‌مندی کردند و این امر ضرورت تلاش مسئولان ارشد جامعه و کتابداران برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و افزایش میزان نشر کتاب در جامعه را ثابت می‌کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هزینه‌های جاری آب و برق از سنگین‌ترین هزینه‌های جاری کتابخانه‌های عمومی است و از مسئولان این ادارات می‌خواهیم با کتابخانه‌ها همکاری داشته‌ باشند تا در فعالیت ایشان هیچ خللی ایجاد نشود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان اذعان داشت: با تمام وجود تلاش می‌کنم تا در دوره‌ای که مسئولیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان دشتستان را بر عهده دارم، برای پیشرفت علمی جامعه از طریق گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی فعالیت کنم.
در این آیین علی دهقان به عنوان رئیس جدید کتابخانه‌های عمومی دشتستان معرفی شد و از مسئولان سابق تجلیل شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول