اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایش حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی خبر داد:

وجود ۱۴۰ واحد آلاینده در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مسئول پایش حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: 143 واحد آلاینده در آذربایجان غربی وجود دارد.

وجود ۱۴۰ واحد آلاینده در آذربایجان غربی
پرویز آراسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سالانه برای کنترل واحدهای آلاینده از صنایع آلاینده استان لیستی تعیین می‌شود که این لیست در سال گذشته 143 واحد آلاینده را در خود جای داده است.
وی با اشاره به برنامه‌های سازمان محیط زیست، تصریح کرد: بر این اساس در برنامه پنج ساله پنجم توسعه برای کاهش تعداد واحدهای آلاینده باید اقدامات لازم انجام گیرد.
این مسئول افزود: هر سال باید 20 درصد از واحدهای آلاینده از لیست واحدهای آلاینده استان کمتر شود و برای رسیدن به این هدف باید اداره کل حفاظت از محیط زیست استان نیز واحدهای صنعتی را یاری رساند.
آراسته با بیان اینکه این اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا توسط واحدهای صنعتی انجام می‌گیرد، اعلام کرد: برای رسیدن به این منظور واحدهای صنعتی باید خوداظهاری به اداره حفاظت از محیط زیست استان ارائه کرده و میزان آلایندگی خود را در این خوداظهاری ارائه دهند.
وی با اشاره به بازدید بازرسان این اداره کل از واحدهای صنعتی، گفت: بازرسان حفاظت از محیط زیست استان با حضور در واحدهای صنعتی برای پایش این واحدها اقدام کرده و میزان آلایندگی آن را مورد بررسی قرار می‌دهند.
این مسئول اظهار داشت: در صورتی که آلایندگی واحدهای صنعتی از حد استاندارد خارج نباشد واحدهای صنعتی یک درصد از کل درآمد خود را به سازمان حفاظت از محیط زیست استان برای انجام اقدامات کاهش آلودگی هوا در شهرها هزینه می‌کنند و در صورتی که واحدی بیشتر از حد استاندارد سبب آلودگی هوا شود، به آن واحد تذکر و اگر واحد اقدام به رفع این مشکل نکند واحد صنعتی تعطیل خواهد شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول