اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان:

کردستان در سنجش آنلاین آلودگی هوا پیشرو است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان با اشاره به افتتاح نخستین ایستگاه آنلاین سنجش آلودگی هوا در سنندج گفت: استان کردستان اکنون در بین استان‌های کشور در این زمینه پیشرو است.

کردستان در سنجش آنلاین آلودگی هوا پیشرو است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ناصح قادری ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه آنلاین سنجش آلودگی هوا در سنندج، اظهار داشت: هدف از این کار دسترسی همیشگی، آسان و در همه جا در سطح گسترده به اطلاعات این سامانه است که پنچ پارامتر مهم آلودگی هوای شهر سنندج را نشان می‌دهد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان در ادامه بیان کرد: مراحل بعدی این سامانه به سامانه کشوری و سایر استان‌ها وصل می‌شود و اطلاعات سطح کشور یکنواخت خواهد شد.
قادری خاطرنشان کرد: این سامانه باید به تمام شهرهای استان تسری داده شود تا اطلاعات ما دقیق‌تر پیش‌ رود و مدیریت آلودگی هوا و گرد و غبار اصولی پی‌گیری شود.
به گفته وی، در مراحل بعدی ایجاد چند سامانه در شهر سنندج و سامانه‌های دیگر در شهرهای استان در برنامه کاری محیط زیست قرار دارد به طوری که دولت نیز در سفرهای خود تحقق اهداف این مهم را دنبال می‌کند.
قادری، پایش منابع، پایش مداوم و آنلاین آب را از سایر برنامه‌های این اداره‌کل دانست و گفت: تا پایان سال حداقل دو سامانه برای پایش منابع مهم و استراتژیک آب استان مستقر خواهند شد.
به گفته وی اقدامات بعدی جلب مشارکت و همکاری برون سازمانی و وارد کردن سایر دستگاه‌ها برای استقرار این سامانه‌ها بر منابع هوا، آب و خاک است.
مدیرکل محیط زیست کردستان در ادامه بیان کرد: قوانین موجود و بخشنامه‌های دولت دستگاه‌های متعددی را ملزم به کار و نقش‌آفرینی در مدیریت منابع و پایش آن نموده است که در کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا وزیران بهداشت، کشاورزی، راه و ترابری، سازمان هواشناسی، راهنمایی و رانندگی، شهرداری‌ها، محیط زیست و سایر ادارات مربوطه عضو داشته باشند.
وی یادآورشد: آمارهای سه سال گذشته حکایت از آن دارند که هر سال از تعداد روزهای پاک کاسته می‌شود و تعداد روزهای آلوده بیشتر شده‌اند.
قادری عنوان کرد: کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان کردستان با انجام اقدامات مناسب، یکی از استان‌های پیش‌رو کشور در این زمینه است.
به گفته مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان، این استان به‌عنوان یکی از استان‌های نخست کشور در زمینه ایجاد سامانه آنلاین سنجش آلودگی هوا است که با وجود این سامانه، اندازه‌گیری هوا به صورت اینترنتی و آنی پایش می‌شود.
قادری در پایان اعلام کرد: شهرداری‌ها و استانداری‌ها باید از طریق توسعه فضای سبز شهری و کنترل منابع آلاینده داخل شهر، مراکز بهداشت از طریق ایجاد و تجهیز مراکز خدمات‌رسانی ویژه زمان بحران آلودگی هوا، راهنمایی و رانندگی از طریق اتخاذ سیاست‌های ترافیکی ویژه بحران، صدا و سیما با آموزش رایگان و فرهنگ‌سازی قبل از وقوع بحران و دستگاه‌های دیگر سامانه‌های مشابه مستقر کنند تا به مدیریت آلودگی هوا کمک کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول