اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی اعلام کرد:

ایجاد ایستگاه پایش آلودگی صدا در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مسئول پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: ایستگاه پایش آلودگی صدا در این استان راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد ایستگاه پایش آلودگی صدا در آذربایجان‌غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پرویز آراسته ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: دو ایستگاه بررسی سطح کیفی آب با عنوان سیستم سنجش کیفی آب در پشت سد شهر چایی ارومیه نصب می‌شود که این اقدام در راستای کنترل آلودگی آب موجود در پشت این سد احداث می‌شوند.
وی با بیان اینکه بر این اساس کیفیت آب رودخانه شهرچای مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در آینده آب شرب شهر ارومیه از این سد تامین می‌شود و این امر لزوم ایجاد چنین سیستمی را دو چندان می‌کند.
به گفته این مسئول با بیان اینکه در این راستا هماهنگی‌های لازم با سازمان آب و فاضلاب شهری، سازمان آب منطقه‌ای استان و شهرداری‌های شهرستان‌های خوی، ارومیه، میاندوآب و بوکان انجام گرفته، افزود: در صورت هماهنگی و همگامی نهادهای ذی‌ربط می‌توانیم سیستم پایش آب را در پشت سدهای استان ایجاد کنیم.
آراسته از احداث ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد و گفت: این اقدام باید از سوی شهرداری‌ها انجام گیرد و در تلاش برای نصب دو ایستگاه سنجش آلودگی صدا در ارومیه هستیم و این اقدام در مراحل پیگیری است.
وی ادامه داد: در راستای نظارت بر اجرای ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه در ارتباط با خود اظهاری در پایش و نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش لحظه‌ای و مداوم در واحدهای صنعتی در استان اقدام شده است.
این مسئول با توجه به آنکه مقوله خود اظهاری در پایش منابع بالقوه آلاینده ازابتدای قانون برنامه چهارم توسعه مطرح بوده از این رو تمام واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی موظف هستند نسبت به انجام نمونه برداری و اندازه گیری آلاینده های خود از طریق آزمایشگاههای معتمد سازمان محیط زیست اقدام و نتیجه را به صورت برنامه ای منظم و مستمر درچارچوب ضوابط خود اظهاری به محیط زیست ارائه کنند.
محورهای مورد بحث در کارگاه آموزشی روز گذشته شامل آشنایی مدیران صنایع با الزامات قانونی موضوع، نحوه انجام خوداظهاری برمبنای دستورالعمل و همچنین شیوه نامه آزمایشگاه‌های معتمد و تشریح ضرورت‌ها و اهداف نصب سامانه پایش مداوم و لحظه ای و چگونگی اقدامات اجرایی در خصوص پایش لحظه‌ای پساب و هوا بوده است.
همچنین بر اساس بند (ب) ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه واحدهایی که همکاری لازم را در خصوص اجرای طرح خود اظهاری در پایش محیط زیست انجام ندهند مشمول ماده 30 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا می گردند. در ضمن با توجه به ضرورت اطلاع رسانی لازم به صاحبان صنعت دوره آموزشی خوداظهاری در پایش آلودگی‌های محیط زیست برای مسئولان واحدهای صنعتی و تولیدی به صورت برنامه‌ای منسجم و مستمر در تمام شهرستان‌های استان و همچنین شهرک‌های صنعتی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول