اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین خبر داد:

اجرای160 میلیارد تومان پروژه عمرانی در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین گفت: 160 میلیارد تومان در سال جاری اعتبارات عمرانی داریم که به نوبه خود فعال هستند و پروژه‌های آن در حال اجراست.

اجرای160 میلیارد تومان پروژه عمرانی در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین خورشیدی شنبه شب در شصت و دومین جلسه علنی شورای شهر قزوین بیان کرد: مجموع اعتباری که در شهرداری قزوین داریم 14 درصد جاری و 86 درصد عمرانی است و این عدد نشان می‌دهد که بیشتر بودجه هزینه شده شهرداری در بخش عمرانی است.
وی ادامه داد: در سال جاری جلسات کمیسیون عمران به صورت مرتب برگزار شده است و این جلسات لوایح مختلفی را مورد بررسی قرار داده است و در سال جاری 151 لایحه به کمیسیون عمران شورای شهر قزوین ارسال شده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین اضافه کرد: از این تعداد لایحه ارسالی به کمیسیون، 121 لایحه تصویب شده است و 39 لایحه نیز رد و تعدادی از لوایح نیز به دلیل اشکالاتی که داشتند، عودت داده شدند.
وی عنوان کرد: بیشتر لوایح اقتصادی و مربوط به معاملات اقتصادی بود معاوضه زمین، خرید ملک، تملک زمین بوده و اعضای کمیسیون ما اشراف خوبی به زمین‌های قزوین یافتند و حرکت قابل توجهی در این بخش صورت گرفته است.
شیری اعلام کرد: کل پروژه‌های عمرانی در قزوین به سه قسمت تقسیم می‌شود، یک قسمت توسط معاونت عمرانی شهرداری قزوین انجام می‌شود که شامل 12 پروژه است که برای نمونه می‌توان به پروژه برج تجاری حکم آباد اشاره کرد که برای این پروژه قرارداد 18 میلیارد تومان منعقد شده است و زمان اجرای پروژه 31 ماهه است و هفت درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: البته از این تعداد پروژه، سه پروژه شامل پل هفت و 9 دی و پل مکانیزه در ولیعصر به پایان رسیده است و در سال 90 در واقع معاونت عمرانی شهرداری قزوین 76 میلیارد تومان پروژه دارد که سه پیمانکار انجام می‌دهد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین توضیح داد: سه منطقه در قزوین نیز پروژه‌هایی را دارند که شهرداری منطقه یک 24 پروژه دارد که این تعداد پروژه در سال جاری 8 میلیارد و 641 میلیون تومان اعتبار دارد که حدود 3 میلیارد تومان آن را فقط سازمان عمران کار می‌کند.
وی گفت: شهرداری منطقه دو  کل اعتباری که برای پروژه‌هایش در نظر گرفته شده است 7 میلیارد و 191 میلیون تومان است که 2 میلیارد و 600 میلیون تومان آن را سازمان عمران کار می‌کند و در شهرداری منطقه سه، 5 میلیارد و 560 میلیون تومان پروژه کار می‌شود که 4 میلیارد تومان مربوط به سازمان عمران است.
شیری اظهار کرد: پروژه‌های دیگری که اجرا می‌شود توسط 14 سازمان وابسته به شهرداری است که 48 میلیارد تومان پروژه‌های سازمان‌های وابسته به شهرداری قزوین است؛ در این بین 14 میلیارد تومان وام اخذ شده از بانک تجارت برای خرید سهام جزو اعتبارات عمرانی است که در مجموع 160 میلیارد تومان در سال جاری اعتبارات عمرانی داریم که به نوبه خود فعال هستند و پروژه‌ها در حال اجراست که این رقم شاخص است و می‌تواند تحول‌زا باشد.
وی خواستار تعامل بیشتر شهرداری با کمیسیون عمران شورای شهر شد و گفت: درصدد هستیم که در جلسات کمیسیون عمران یک هفته لوایح و یک هفته پروژه‌های عمرانی مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول