اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیرعلوم خبر داد:

تصویب اجرای 100 پروژه عمرانی در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی و توسعه منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری مجوز اجرای 100 پروژه عمرانی در دانشگاه‌های سراسر کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد.

تصویب اجرای 100 پروژه عمرانی در دانشگاه‌های کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر جلسه شورای دانشگاه مازندران شامگاه یکشنبه با حضور علی‌اکبر متکان، معاون اداری و مالی و توسعه منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هیئت رئیسه این دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، مدیران ستادی دانشگاه مازندران و معاونان پژوهشی، آموزشی و مدیران گروه دانشکده‌های مختلف این دانشگاه در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران واقع در پردیس این دانشگاه برگزار شد.
در این نشست علی‌اکبر متکان ایجاد مدیریت یکپارچه در سطح استان را عامل اصلی رشد در دانشگاه مازندران دانست و در این زمینه با  تقدیر از تلاش‌های استاندار مازندران، اظهار امیدواری کرد: با تداوم این فعالیت‌ها شاهد توسعه بیش از پیش در دانشگاه‌های استان باشیم.
معاون اداری و مالی و توسعه منابع انسانی وزارت علوم‌ از تبدیل واحد علم و صنعت بهشهر به دانشگاه بهشهر خبر داد و افزود: این دانشگاه با توجه به تغییرات صورت پذیرفته به عنوان دانشگاهی مستقل از دانشگاه علم و صنعت تهران به فعالیت می‌پردازد.
متکان فعالیت‌های انجام شده در طول یک سال گذشته در دانشگاه مازندران را مطلوب ارزیابی و عنوان کرد: با توجه به استعداد‌های موجود در استان و حضور نخبگان هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به ایده‌آل‌های مدنظر مشاهده می‌شود.
معاون اداری و مالی وزیر علوم درباره فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته طی یک سال اخیر در دانشگاه مازندران بیان کرد: انصافاً ایجاد 28 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته گرایش در مقطع دکتری در طول یک سال کار بسیار خوبی است و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان مازندران وجود دارد، فضا برای فعالیت و پیشرفت بیشتر وجود دارد.
وی همچنین در ارتباط با پروژه‌های عمرانی انجام شده در دانشگاه مازندران بیان کرد: در سال جاری مجوز اجرای 100 پروژه عمرانی در دانشگاه‌های سراسر کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد که در این میان چهار پروژه مربوط به دانشگاه مازندران است که در این زمینه باید از تلاش‌های مدیریت کنونی دانشگاه مازندران تقدیر کرد.
معاون اداری و مالی و توسعه منابع انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بودجه‌های هزینه‌ای در دانشگاه مازندران گفت: با توجه به رشد خوب تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مازندران میزان رشد کارهای پژوهشی در ارتباط با انعقاد قرارداد با صنایع و دستگاه‌های اجرایی، نیاز به تلاش بیشتری با توجه به ظرفیت موجود دارد.
وی با اشاره به اینکه رشد فعالیت‌های پژوهشی موجب ارتقای سطح اساتید و دانشجویان است، بیان کرد: باید تلاش کنیم با برطرف کردن حاشیه‌ها از دانشگاه مازندران زمینه را برای رشد بسیار بالای این دانشگاه فراهم کنیم.
متکان درباره جذب اعتبارات در دانشگاه مازندران اظهار کرد: در سفری که در سال گذشته به این دانشگاه داشتیم، 3 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز دانشگاه مازندران به تصویب رسید که با تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان دانشگاه بیش از 2 میلیارد ریال از این مطالبات در اختیار دانشگاه قرار گرفته است.
وی در پایان با تبریک به علی‌اکبر ایزدی‌فرد معاون جدید فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از زحمات مرتضی علویان تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول