اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه سمنان:

45 پروژه عمرانی در دانشگاه سمنان تعریف شده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه سمنان گفت: 45 پروژه عمرانی با زیربنایی بالغ بر 135 هزار مترمربع در دانشگاه سمنان تعریف شده است.

45 پروژه عمرانی در دانشگاه سمنان تعریف شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی خیرالدین عصر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در خصوص افتخارات حوزه عمرانی دانشگاه سمنان اظهار کرد: همزمان با آغاز دولت نهم و فعالیت دوره مدیریت جدید دانشگاه، توسعه فضاهای فیزیکی در قالب سیاست‌های عمرانی مورد توجه جدی دانشگاه سمنان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر یکی از حوزه‌های بسیار فعال، حوزه معاونت عمرانی دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه سمنان اضافه کرد: با توجه به اهمیت ارتقای سرانه فضاهای فیزیکی دانشگاه و به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم عمرانی برای توسعه همه‌جانبه، در پنج سال اخیر دانشگاه سمنان کوشیده است تا با استفاده از منابع مالی مختلف همچون درآمدهای عمومی و بودجه اختصاص یافته عمرانی، اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و سفرهای استانی هیئت دولت، اختصاص بخشی از منابع داخلی و درآمدهای اختصاصی خود در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی و دستیابی به سرانه‌های استاندارد و مورد قبول وزارت علوم حرکت کند.
خیرالدین بیان کرد: در طول پنج سال اخیر، 45 پروژه عمرانی با زیربنایی بالغ بر 135 هزار مترمربع در دانشگاه سمنان تعریف شده است که به مرور برخی از این پروژه‌ها به بار نشسته و در حال بهره‌برداری بوده و برخی دیگر در مرحله تکمیل قرار دارد.
وی پذیرش 75 دانشجوی دکترای جدیدالورود در 22 رشته در سال جاری و تعداد کل 350 نفر، 11 برابر شدن رشته‌ها در مقطع دکترا از دو رشته در سال 1385 به 22 رشته در سال 1390 و افزایش تعداد دانشکده‌های دانشگاه از شش دانشکده در سال 1384 به 19 دانشکده در سال جاری را از دیگر افتخارات دانشگاه سمنان ذکر کرد.
رئیس دانشگاه سمنان همچنین به افتتاح پردیس علوم و فناوری‌های نوین در اسفند ماه 1389 و افتخارات حوزه پژوهشی و فناوری این دانشگاه شامل امضای تفاهمنامه‌های همکاری با دانشگاه‌هایی نظیر کوئیزلند جنوبی استرالیا، تشرین و دمشق سوریه، کورسک روسیه، لولئای سوئد، سنت جرج لندن و راجیو گاندی هند و کسب رتبه هفتم در چاپ کتاب میان ناشران دانشگاهی اشاره کرد.
خیرالدین از کسب رتبه ششم در میان دانشگاه‌های کشور در ارایه مقالات کنفرانسی، دریافت اعتبار علمی پژوهشی توسط پنج مجله علمی دانشگاه و کسب بیشترین مدال و امتیاز توسط مخترعان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در نخستین المپیاد مخترعان استان سمنان خبر داد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول