اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم مطرح کرد:

اجرای طرح‌های بزرگ برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل

خبرگزاری فارس: استاندار قم از اجرای طرح‌های مهم و بزرگ برای تامین زیرساخت‌های حمل و نقل در استان قم در دو بخش درون شهری و برون شهری خبر داد.

اجرای طرح‌های بزرگ برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در مراسم تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری استان که شنبه شب در سالن همایش‌های سازمان ملی جوانان و با حضور مسئولان حمل و نقل و راهداری استان، اورژانس، هلال احمر و راهنمایی و رانندگی برگزار شد، از اهمیت حمل و نقل در سیستم‌های اقتصادی کشورهای دنیا سخن گفت و اظهار داشت: در میان اندام‌های زندگی بشری، حمل و نقل یک عضو کلیدی است و در نگاه عمیق به کشور‌های پیشرفته، متوجه می‌شویم که حمل و نقل، زیربنای توسعه و پیشرفت است.
وی با اشاره به اهمیت بخش حمل و نقل اعلام کرد: خانواده حمل و نقل استان یک خانواده بسیار بزرگ است چراکه دارای 5 هزار کامیون، 6 هزار راننده، 30 شرکت مسافر بری، توانایی جابجایی 5/2 میلیون مسافر، 40 شرکت حمل و نقل و توانایی جابجایی 5/3 میلیون تن کالا است و بنابر این باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار قم با بیان اینکه گام‌های بزرگی در بخش حمل و نقل کشور بعد از انقلاب برداشته شده است، اظهار داشت: این فعالیت‌ها در دولت‌های نهم و دهم افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و توجه به ساخت و توسعه‌ راه‌ها، فرودگاه‌ها و ... افزایش پیدا کرده است.
وی در ادامه افزود: آمارها بیانگر این موضوع هستند که تحول، رشد و پیشرفت در بخش حمل و نقل استان قم نیز با افزایش و رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است تا جایی که طرح‌های بزرگی در عرصه حمل و نقل آغاز شده که برخی از آنها به پایان رسیده و برخی دیگر در حال اجرا است، اما باید توجه داشت که هنوز با یک کشور اسلامی الگو فاصله‌هایی داریم که باید در راستای رفع فاصله‌ها تلاش کنیم.
موسی‌پور با اشاره به پروژه بلوار پیامبر اعظم اعلام کرد: پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) پروژه‌ بسیار مهمی است که باعث گشایش ترافیکی برای شهر قم خواهد شد و پس از سال‌ها توقف اجرای آن به یک رویا تبدیل شده بود ولی با لطف خدا هم‌اکنون شاهد باز شدن مسیر آن هستیم که به‌زودی با آسفالت کردن مسیر، این بلوار آماده بهره‌برداری زائران عزیز خواهد شد.
وی اجرای تقاطع‌های 9 دی و میدان 72 تن که یکی از شلوغ‌ترین میدان‌های کشور است را تنها بخشی از فعالیت‌های درون شهری دانست و افزود: پروژه میدان 72 تن قرار است یک ساله تحویل داده شود و پروژه‌های دیگری نظیر اجرای فاز 6 بلوار عمار یاسر و پل غیر هم‌سطح پردیسان از دیگر برنامه‌هایی است که در راستای رشد بخش حمل و نقل مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار قم با بیان اینکه جاده قم ـ گرمسار یک راه ایمن، مطمئن و نزدیک به بخش شرقی کشور است، عنوان کرد: این جاده سال آینده شش خطه خواهد شد و اعتبار لازم برای اجرای این پروژه تخصیص یافته و سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: چهار خطه کردن جاده قدیم قم ـ تهران که تا شکوهیه انجام شده است، عریض کردن جاده قم ـ کاشان و جاده قم ـ نیزار، چهار خطه کردن جاده قم ـ جعرفیه به طول 14 کیلومتر، اجرای کمربندی جنوب و شمال غربی شهر برای ایجاد یک راه تنفس برای حریم شهر و خط قطار سریع‌السیر قم ـ تهران که مراحل پایانی بخش تحقیقاتی خود را طی می‌کند، از دیگر پروژه‌های در دست اقدام بخش حمل و نقل استان قم است.
موسی‌پور با بیان اینکه برای رسیدن به رشد و شکوفایی، رسیدگی به بخش حمل و نقل الزامی است، گفت: یکی از راهکارهای رسیدگی به بخش حمل و نقل، استفاده از سیستم‌های هوشمند در این عرصه است که در سیستم درون شهری هوشمند کردن سیستم کنترل ترافیک یکی از این موارد بوده است که می‌توان با نصب دوربین و هوشمند کردن اخذ عوارضی گامی دیگر در این زمینه برداشت.
وی با اشاره به صدور مجوز برای ساخت 54 مجتمع رفاهی بین راهی اظهار داشت: در حال حاضر 15 مجتمع بین راهی در استان وجود دارد و 12 مجتمع دیگر در حال ساخت است و البته باید مجوزهای دیگری که در این زمینه صادر شده ولی اقدامی در راستای راه‌اندازی پروژه صورت نگرفته است، با طول شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول