اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

مخالف و موافق در کرسی آزاد‌اندیشی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی با مناظره، مجادله و تریبون آزاد تفاوت دارد، گفت: در کرسی آزاد اندیشی موافق و مخالف نداریم بلکه افراد نقدهای خود را به یک موضوع بیان می‌کنند.

مخالف و موافق در کرسی آزاد‌اندیشی وجود ندارد
سامر مرادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: نقد یک موضوع به منزله رد یا انکار آن نیست و اساس کرسی‌های آزاد اندیشی با نقد یک موضوع و پاسخ به آن اداره می‌شود.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه مناظره و مباحثه در فضای علمی دانشگاه‌ها سال‌ها است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بیان داشت: آیین‌نامه اجرایی برگزاری این کرسی‌ها حدود یک ‌سال پیش ابلاغ شده که در دانشگاه ها اجرا می‌شود.
وی افزود: ممکن است ساختار این کرسی‌ها در دانشگاه‌های مختلف متفاوت باشد اما، هدف و سیاست در این کرسی‌ها یکی است.
مرادیان گفت: هیئت دانشگاهی کرسی‌های آزاد اندیشی درخواست‌ها و پیشنهادات برگزاری یک کرسی را از سوی انجمن‌ها، شوراها، کانون‌ها اساتید و یا هر جمع سه نفره دانشگاهی، بررسی می‌کند و در مدت پنج روز در مورد برگزاری و تاریخ آن و دیگر ضوابط آن اظهارنظر می‌کند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در این دانشگاه به صورت رسمی از اول مهر شروع شده است، تصریح کرد: تاکنون سه کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شده و در هفته‌های پیش‌رو نیز یک کرسی دیگر برگزار خواهد شد.
وی ابراز داشت: دو کرسی آزاد اندیشی با موضوع حجاب و عفاف و یک مورد نیز با موضوع آزاد اندیشی و آزادی‌های اجتماعی در این دانشگاه برگزار شده است.
مرادیان از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع جنگ نرم، توهم یا واقعیت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و یادآور شد: استقبال دانشجویان از این کرسی‌ها امیدوار کننده است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه سابقه دانشگاه‌های وزارت علوم در کرسی‌های آزاد اندیشی بیشتر است، گفت: علاوه بر کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون‌های آزاد و جلسات پرسش و پاسخ نیز در میان دانشجویان برگزار می‌شود.
مرادیان ادامه داد: حضور همه افراد و دانشگاهیان در جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی آزاد است و این دانشگاه تاکنون ارزیابی مثبتی از خروجی برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی داشته است.
وی با اشاره به ضوابط آیین‌نامه‌ای کرسی‌های آزاد اندیشی بیان داشت: در کرسی‌های آزاد اندیشی این دانشگاه داور مشخص نمی‌شود بلکه یک مجری با مدرک کارشناسی ارشد و مسلط به موضوع انتخاب می‌شود.
مرادیان ورود به مصداق‌ها را در برگزاری این کرسی‌ها ممنوع دانست و تاکید کرد: منتقدین نباید برای اثبات حرف‌های خود وارد مصداق‌ها شوند.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان این‌که کرسی‌های آزاد اندیشی با مناظره، مجادله و تریبون آزاد فرق دارد، تاکید کرد: ما در کرسی آزاد اندیشی موافق و مخالف نداریم بلکه افراد نقدهای خود را به یک موضوع بیان می‌کنند.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول