اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد کرمان:

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید رهبری است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان کرمان گفت: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و بالابردن روحیه مذهبی و اعتقادی دانشجویان یکی از تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب است که باید مورد توجه خاص مسئولان دانشگاه قرار گیرد.

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی مورد تاکید رهبری است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام حمید انصاریان عصر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت اظهار داشت: برای بالا بردن روحیه مذهبی و اعتقادی دانشجویان ویژه‌برنامه‌هایی مانند دعای پرفیض کمیل، جوشن کبیر و زیارت عاشورا در دانشگاه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به لزوم تشکیل هیئت مذهبی استادان در دانشگاه آزاد افزود: برپایی هیئت مذهبی به صورت هفتگی در منازل استادان دانشگاه موجب شکل‌گیری محفل انس میان آنان می‌شود.
انصاریان تصریح کرد: برنامه هفتگی مذهبی ویژه کارکنان هر پنجشنبه در طول سال با برگزاری زیارت عاشورا انجام گیرد.
وی ابراز داشت: همچنین برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با حضور یک نفر داور، سه استاد موافق، سه استاد مخالف و مجری در سطح دانشگاه یکی از خواسته‌های رهبر فرزانه انقلاب است که باید مورد توجه خاص مسئولان دانشگاه قرار گیرد.
انصاریان با اشاره به قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی جیرفت بیان داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، این دانشگاه می‌تواند، منشا تحولات اقتصادی، توسعه علمی و برطرف شدن معضلات و مشکلات منطقه شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بر انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه، این واحد دانشگاهی در این راستا گام‌های مهمی برداشته است.
وی عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا، همایش‌های مختلف، مراسم‌های مذهبی و دینی از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت است.
مجید خزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه سی‌امین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و همچنین بیست و هفتمین سالگرد تأسیس این واحد دانشگاهی قرار داریم، فعالیت‌های پژوهشی این واحد با رویکرد فرهنگی مد نظر قرار گرفته شده است .
وی از تشکیل کمیته پژوهشی شورای فرهنگی در این دانشگاه خبر داد و اذعان داشت: این کمیته متشکل از یک کارگروه فرهنگی با حضور استادان دانشگاه است که فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه را طراحی می‌کند.
خزایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی کشور افتخار این را دارد که موفق‌ترین بخش در اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور بوده است.
به گزارش فارس، از مهم‌ترین مصوبات جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت می‌توان به تشکیل شورای هم‌اندیشی استادان، هیئت مذهبی استادان و کارکنان، برگزاری زیارت عاشورا هر پنجشنبه ویژه کارکنان دانشگاه و مراسم مذهبی به صورت هفتگی در دانشگاه و خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول