اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری آب‌درمانی ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: فاز اول بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری آب درمانی ایران در روستای "آبش‌احمد" کلیبر همزمان با ایام دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجتمع گردشگری آب‌درمانی ایران
تراب محمدی در آستانه برگزاری دومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی در این کنفرانس بین‌المللی که در شهر مقدس مشهد برگزار می‌ شود حضور داشته و به معرفی زیرساخت‌های گردشگری سلامت که با حمایت سازمان میراث فرهنگی استان و توسط بخش خصوصی ایجاد شده خواهد پرداخت.
وی تاکید کرد: یکی از این پروژه‌ها مجتمع عظیم گردشگری و آب‌درمانی آبگرم «متعلق» روستای آبش احمد شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی است.
دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان افزود: ساخت این مجتمع سرپوشیده مجهز سال 88 توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی آغاز شده بود.
وی خاطرنشان کرد: فاز نخست این مجتمع علاوه بر واحدهای تجاری شامل استخر سرپوشیده با سقف متحرک زنانه و مردانه و سونا و جکوزی، مجموعه رستوران، بوفه و کافی‌شاپ، سالن‌های ورزشی و بدن‌سازی، فضای بازی کودک و رختکن‌های مجهز است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی تصریح کرد: زیربنای این مجموعه 7 هزار و 500 متر مربع بوده که فاز اول مجموعا به مساحت 12 هزار و 870 متر مربع در چهار طبقه ساخته شده است.
محمدی با اشاره به گسترش این مجموعه و افزایش امکانات اقامتی در آینده، خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ 160 میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه هزینه شده و فاز دوم به مساحت 27 هزار متر مربع برای ساخت محوطه و اماکن اقامتی ساخته می‌شود.
وی متعلق را روستایی دارای قدمت بسیار طولانی و ییلاقی معرفی کرد و گفت: این روستا دارای جاذبه‌های طبیعی مانند تفرجگاه‌های حاشیه روستا، باغات میوه، چشمه آب گرم معدنی، چشمه آب گرم یل سویی، آب گرم قوتور‌سویی، آب گرم کندی و قلعه تاریخی پشتو و مسجد قدیمی است که همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری می‌شود.
محمدی فصول گردشگری منطقه آبگرم متعلق را هر چهار فصل عنوان کرد و گفت: کمپ اقامتی، هتل، رستوران سنتی، بوفه، فروشگاه صنایع دستی، مراکز خدماتی، شهر سلامت، کمپ‌های موقت و نمایشگاه‌های دائمی از جمله مهم‌ترین موارد قابل سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: ایجاد تاسیسات ورزش‌های آبی و طبیعت‌گردی و ورزش‌های کوهستانی قابلیت‌ها و فرصت‌های بی‌نظیر منطقه هستند که سازمان میراث فرهنگی، زیرساخت‌های لام برای سرمایه‌گذاری در آنها را فراهم کرده است.
محمدی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه بخش خصوصی در کلیبر یادآور شد: ایجاد تله‌کابین و مجتمع‌های بین راهی، توسعه راه‌های ارتباطی و بیش از پنج هتل با استانداردهای بالابخشی از زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی ایجاد شده در منطقه کلیبر به شمار می‌رود.
وی همچنین از کلیبر و جنگل‌های ارسباران به عنوان مهم‌ترین مناطق نمونه گردشگری استان یاد کرد و گفت: این منطقه به دلیل دارا بودن طبیعت بکر، آب و هوای مطبوع در تابستان، امکانات گردشگری و بسیاری از مواهب بی‌شمار الهی همواره یکی از مهم‌ترین مناطق برای حضور گردشگران به شمار رفته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول