اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور پژوهشی شرکت گاز گلستان:

مصرف زیاد انرژی جایگاه ایران را در اوپک به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: کارشناس امور پژوهشی شرکت گاز گلستان گفت: با صرفه‎جویی نکردن در مصرف انرژی جایگاه خود را در اوپک از دست می‎دهیم.

مصرف زیاد انرژی جایگاه ایران را در اوپک به خطر می‌اندازد
احسان فرحناکی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: براساس هدف‌گذاری‎ها مصرف انرژی از سال 1380 تا 1390 به 525 میلیون مترمکعب به یک میلیارد و 800 میلیون رسیده است.
وی بیشترین مصرف را در بخش مصارف خانگی دانست و تصریح کرد: هر گلستانی 913 مترمکعب گاز مصرف می‎کند و تا پایان سال 1389 مصرف‎خانگی 72 درصد را تشکیل می‎دهد و بعد از آن در بخش حمل‎ونقل بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است.
فرحناکی افزود: هنوز مردم قیمت واقعی انرژی را پرداخت نمی‎کنند این رقم بسیار بالاست و اقتصاد ملی تحمل این همه هزینه در بخش انرژی را ندارد.
کارشناس امور پژوهشی شرکت گاز گلستان تاکید داشت: ما برای اینکه مصرف انرژی را در خانه‎های پرمصرف کنترل کنیم شناسایی مشترکان پرمصرف را در دستور کار قرار داده‎ایم و خانه‎ها و وسایل پرانرژی آنها را مورد بررسی قرار داده‎ایم.
وی با بیان اینکه کنترل مشترکان پر مصرف یک طرح شش ماه است، اذعان داشت: ما در این طرح که هم‎اکنون در حال اجرا است بررسی وضعیت موجود، ارزیابی راهکارها، انتخاب بهترین راهکار را مورد توجه قرار می‎دهیم.
فرحناکی افزود: در این طرح درصد نفوذ گرما و سرما را بررسی می‎کنیم و نقاط اتلاف انرژی را شناسایی و پس از آن اقدام به جذب درزگیری، عایق‎حرارتی، پنجره‎های دو جداره و دیگر فعالیت‎ها را در خصوص کنترل و اتلاف انرژی انجام می‎دهیم.
کارشناس امور پژوهشی شرکت گاز گلستان خاطرنشان کرد: هدف از این طرح استفاده بهینه در کنار ایمنی از انرژی است تا بتوانیم فرهنگ صحیح اسفاده از انرژی را نهادینه کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول