اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی پژوهشگاه مواد وانرژی کشور خبر داد:

اجرایی شدن بیش از ۲۰۰۰ پروژه علمی در پژوهشگاه مواد و انرژی

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی پژوهشگاه مواد و انرژی کشور گفت: طی پنج سال اخیر این پژوهشگاه دو هزار و 365 پروژه علمی را در بخش‌های مختلف اجرایی کرده است.

اجرایی شدن بیش از ۲۰۰۰ پروژه علمی در پژوهشگاه مواد و انرژی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد پازوکی ظهر امروز در گردهمایی روسای مراکز آموزشی و پژوهشی استان البرز در کرج اظهار داشت: توسعه تحقیق و پژوهش می‌تواند ما را در کشور به مرحله‌ای از توسعه و پیشرفت برساند که بتوانیم با بسیاری از کشورها به رقابت بپردازیم.
وی ادامه داد: امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این پژوهشگاه همکاری با دانشگاه‌هاست تا بتوانیم در مسیر تربیت نیروهای انسانی گام برداشته و نیروهای متخصص را در کشور داشته باشیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این پژوهشگاه هم اکنون دارای 16 آزمایشگاه است تأکید کرد: هر کدام از این آزمایشگاه‌ها دارای امکانات ویژه و منحصر به فردی است که می‌تواند در مسیر خدمات رسانی و همچنین سرویس دهی در زمینه نانو مواد و انرژی خورشیدی به تمام مراکز صنعتی را داشته باشد.
پازوکی در ادامه از همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور خبر داد و گفت: این پژوهشگاه در بخش صنعت همکاری‌های وسیعی را با مراکز صنعتی دارد.
وی افزود: همکاری با دانشگاه‌ها و تربیت نیروی انسانی متخصص یکی از برنامه‌های این پژوهشگاه است.
به گفته این مسئول در حال حاضر در این پژوهشگاه 167 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند و 233 نفر هم فارغ التحصیل شده‌اند.
در ادامه این مراسم معاون مالی و اداری پژوهشگاه مواد و انرژی کشور اظهار داشت: این پژوهشگاه یکی از پژوهشگاه‌های برتر در زمینه تحقیق و پژوهش در کشور محسوب می‌شود.
بهروز ریاحی دامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات انجام شده امسال مجوز استخدام 50 عضو هیئت علمی برای این پژوهشگاه اخذ شده که تاکنون 10 نفر استخدام شده و 40 نفر دیگر تا خرداد ماه سال 91 به کار گرفته خواهند شد.
وی در پایان از ایجاد نخستین ساختمان خورشیدی ایران در پژوهشگاه خبر داد و گفت: این ساختمان برای نخستین بار در کشور در دی سال جاری در پژوهشگاه کلنگ خواهد زده شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول