اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس اعلام کرد:

افزایش مصرف انرژی 32 اداره/معرفی ادارات پرمصرف و کم‌مصرف

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان فردوس بر رعایت الگوی مصرف در ادارات این شهرستان تاکید کرد و در معرفی ادارات پرمصرف و کم‌مصرف‌ از افزایش مصرف انرژی 32 اداره خبر داد.

افزایش مصرف انرژی 32 اداره/معرفی ادارات پرمصرف و کم‌مصرف
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، عباس اقبال پنجشنبه‌شب در جلسه اصلاح الگوی مصرف فردوس اظهار داشت: اگر چه سال 88 به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف نامگذاری شد ولی به دلیل اهمیت این موضوع باید هر ساله مورد توجه واقع شود.
وی گفت: باید معضل اسراف را در منازل و ادارات شهرستان از بین ببریم چرا که آیندگان نیز از این منابع سهمی دارند و منابع و انرژی متعلق به همه انسان‌ها است.
اقبال با اشاره به آیات و روایات متعدد به اهمیت صرفه‌جویی تاکید کرد و افزود: خداوند انسان مسرف دروغگو را هدایت نمی‌کند، زیرا اسراف‌کنندگان اهل آتش هستند.
فرماندار فردوس یادآور شد: اگر چه بسیاری از ادارات مصرف خود را در برق و آب کاهش داده‌اند و میزان مصرف آنها نسبت به سال گذشته کاهش یافته است ولی همچنان باید صرفه‌جویی کرد.
وی فرمانداری فردوس را به عنوان کم مصرف‌ترین اداره معرفی کرد و گفت: فرمانداری با رعایت الگوی مصرف در سال جاری 30 درصد کاهش مصرف آب، 51 درصد کاهش مصرف برق و 71 درصد کاهش مصرف گاز داشته است.
اقبال بیشترین صرفه‌جویی در آب را مربوط به اداره تربیت بدنی و بیشترین مصرف را مربوط به سپاه شهرستان اعلام کرد و گفت: بیشترین صرفه‌جویی برق توسط دانشگاه آزاد اسلامی و بیشترین مصرف مربوط به بیمارستان است.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان فردوس نیز گفت: در سال جاری 28 اداره کاهش مصرف و 32 اداره افزایش مصرف و دو اداره نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته آب مصرف کرده‌اند.
سیدرضا توکلی افزود: بیشترین مصرف کاربری در سطح استان مربوط به شهرستان فردوس است.
وی تصریح کرد: به دلیل قدمت بالای ادارات شهرستان بسیاری از شبکه‌های داخلی فرسوده و نیاز به تعمیر دارد تا به این وسیله از نشتی و هدر رفت آب جلوگیری شود.
در این مراسم از اداراتی که بیشترین صرفه‌جویی در مصرف آب، برق و گاز را در سال جاری داشته‌اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام‌/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول