اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار؛

پروژه پست برق و کانال انرژی در مشهد به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: پروژه‌های پست برق 132.20 کیلو ولت GIS بوعلی تونل و کانال انرژی بوعلی-سپاد با هزینه‌های بالغ بر 142 میلیارد ریال برای نخستین بار به بهره‌برداری رسید.

پروژه پست برق و کانال انرژی در مشهد به بهره‌برداری رسید
محمد بهزاد در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های پست برق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: حدود4.2دهم کیلومتر که 1.2دهم کیلومتر به صورت کانال و 1.2 دهم کیلومتر به صورت تونل و در عمق 12 کیلومتری زمین احداث شده و با مقطع فشار بالای 1200 است احداث شد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: برای پایداری و تأمین برق مردم که برای سکونت و زیارت حضور دارند برنامه‌ریزی اساسی برای شهر مشهد داریم که همکاران ما در شرکت‌های به خصوص خود در حال فعالیت هستند.
وی بیان کرد: در چهار نقطه شهر مشهد نیروگاه یا پست 400 باید احداث شود که خوشبختانه در دو نقطه نیروگاه احداث شده و نقطه سوم ابوطالب که در سال گذشته احداث شد و در نقطه چهارم پست 400 احداث شده است.
وی افزود: رینگ کردن این‌ها از طریق 132 ولت به صورت زیرزمینی باید در شهر مشهد انجام شود که دکل‌های برقی کمتر در هوا وجود داشته و برای پایداری بیشتر قرار داشته باشد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: به همین دلیل ما از پست 400 ولت ابوطالب تا پست سپاد به صورت کابل زیرزمینی در ارتفاع 12 متری احداث کرده‌ایم.
بهزاد اظهار داشت: این پست در مجموع برای افزایش بخش‌های اقتصادی، تجاری، خانگی که مرتب در حال افزایش است تأمین می‌کند و از پایداری خوبی که کابل‌های زیر زمینی و 132 کیلو ولتی و مقطع 1200 مترمربع که همراه با کانال‌های خود 142 میلیارد ریال است که هر چه پله‌های کمتری مصرف می‌کنیم نرخ‌ها پایین‌تر می‌آید.
بهزاد با اشاره به پرمصرف‌ترین مراکز شهر مشهد اظهار داشت: یکی از مراکز پر مصرف شهر مشهد پست جایز توسط همکاران ما احداث شده که دارای 100 کیلو ولت ظرفیت این پست و به شکلی که می‌تواند برق این منطقه را برای سال‌ها تأمین و پایداری خوبی را به همراه داشته باشد.
وی با اشاره به خاموشی‌ها در مشهد مقدس افزود: چیزی به عنوان خاموشی در سطح کشور حتی در شهر مقدس مشهد نداریم بلکه همیشه پایدار هستیم و برای پایداری بیشتر احداث شده است.
بهزاد افزود: در مجموع ما برای صورت حساب‌ها لیست گذاشتیم که اگر کسی مصرف بالا داشته باشد عددی را که گذاشته‌ایم از آن سقف میزان صادره بالاتر نرود و اگر هم بالا می‌رفت این از مشکلات جزئی بوده که زیاد مهم نیست بلکه تنها یک مشکل جزئی کوچکی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول