اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل:

تغییر نگرش به سرمایه‌‌گذاری رو به بهبود است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: تغییر نگرش به حوزه سرمایه‌گذاری از سوی مسئولان و مردم در کشورمان و استان اردبیل رو به بهبود است.

تغییر نگرش به سرمایه‌‌گذاری رو به بهبود است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود موثقی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: توجه جدی به این بخش توانمندی‌های اقتصادی استفاده درست از امکانات و بهینه‌سازی در حوزه‌های مختلف را رقم خواهد زد که اصل 44 قانون اساسی نیز در همین راستا و با هدف رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و رونق‌بخشی به فضای کسب و کار و یک حرکت جهادی در حوزه اقتصاد و اشتغال است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان داشت: بر اساس برنامه پنجم و توسعه بخش عمده‌ای از رونق اقتصادی و اشتغال کشور باید از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود که در این زمینه باید توانمندی‌ها و ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به علاقمندان معرفی شود.
این مسئول ادامه داد: در 12 سال گذشته سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان اردبیل از 1.5 میلیارد تومان در 2.5 سال دولت نهم به 800 میلیارد تومان ارتقا یافت که این امر به کاهش نرخ بیکاری به میزان 3.2 درصد منجر شد.
موثقی پویایی واقعی اقتصاد استان را در سایه تحرک بازرگانان، ‌تجار و صاحبان سرمایه و اقتصاد و صنعت توصیف کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ابراز داشت: ما در کنار افزایش 200 درصدی جذب سرمایه در بخش صنعت و ارتقای 22 درصدی در ایجاد فرصت‌های اشتغال در این بخش در حوزه تولیدی نیز با افزون شدن 321 واحد تولیدی صنعتی و سرمایه‌گذاری 2 هزار و 540 میلیارد ریال و ایجاد فرصت اشتغال برای بیش از 2 هزار نفر مواجه بودیم.
وی رونق این بخش را دارای عایدات خوب در حوزه صادرات و همچنین ترغیب سرمایه‌گذاران به احداث شهرک‌های صنعتی مشترک مرزی را با اهمیت توصیف کرد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل و ادامه داد: در کنار رونق صنعتی حمایت خوبی را از سرمایه‌گذاران در رشته‌های مختلف اعم از کشاورزی، صنعت و گردشگری شاهد بودیم که این خود می‌تواند گامی موثر در حمایت از سرمایه‌گذاری باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول