اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد خبر داد:

انعقاد 1400 میلیارد تومان قرارداد بین شهرداری و سرمایه‌گذاران خصوصی

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی شهردار مشهد گفت: 12 قرارداد تاکنون بین شهرداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است که بالغ بر هزار و 400 میلیارد تومان است.

انعقاد 1400 میلیارد تومان قرارداد بین شهرداری و سرمایه‌گذاران خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم رئیسیون عصر امروز در نشست خبری اظهار داشت: این 50 درصد بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان است.
رئیسیون افزود: برای اینکه این بار هزینه 2 هزار میلیارد تومان جنبه‌های خدماتی و عمرانی و شهری از روی دوش شهرداری بر‌داشته شود، هزینه‌های عوارض از خدمات شهری توسط مردم  پرداخت می‌شود.
معاون اداری و مالی شهردار مشهد اظهار داشت: اگر این هزینه‌ها از طریق جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و عوارض پرداخت نشود، پروژه‌ها و طرح‌های رفاه عمومی خدمات شهری به تاخیر می‌افتد.
رئیسیون افزود: با جذب سرمایه بخش خصوصی، سرعت ارائه خدمات شهری را افزایش می‌دهیم تا مردم به خدمات شهری بهتر دست پیدا کنند.
معاون اداری و مالی شهردار مشهد اظهار داشت: با توجه به اینکه جذب سرمایه‌گذار در موضوعات مختلف کار ساده‌ای نیست، سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت پروژه‌هایی می‌روند که دارای توجیه اقتصادی باشد و ما در تلاش هستیم گرایش این موضوعات را بسوی موضوعات حوزه شهری ببریم.
رئیسیون با اشاره به طرح احداث کمربند جنوبی در ارتفاعات آب و برق گفت: این مجوز 30 کیلومتری از انتهای بلوار شهید برونسی تا پلیس راه طرق با بهره‌مندی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجراست.

سهم شهرداری از محل اعطای پروانه و زمین 25 تا 30 درصد است

معاون اداری و مالی شهردار مشهد اظهار داشت: میانگین سهم شهرداری مشهد از محل اعطای پروانه و زمین 25 تا 30 درصد است و سهم سرمایه‌گذار 60 تا 70 درصد است که برای امسال 3 هزار میلیارد تومان است و خروجی آن 890 میلیارد تومان برآورد شده است.
رئیسیون افزود: پروژه‌های مشارکتی در شهر مشهد بیش از شهرهای دیگر کشور ساری و جاری است و این روند سرمایه‌گذاری رو به رشد است که تا فراهم شدن بستر کامل سرمایه‌گذاری کار شهرداری سرعت بیشتری در این زمینه می‌گیرد.
معاون اداری و مالی شهردار مشهد اظهار داشت: از نمایشگاه شماره دو فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد که 300 تفاهم‌نامه در آن به امضاء رسیده بود، رشد پروژه‌های مشارکتی نسبت به سال گذشته 50 درصد بوده است که 50 درصد باقیمانده با تشکیل 11 گروه مدیریت طرح و کارگزار تا دو ماه آینده، مابقی تفاهمنامه‌ها به قرارداد تبدیل و برای اجرایی شدن آماده می‌شود.
رئیسیون با اظهار امیدواری از تبدیل تفاهمنامه‌های مشترک شهرداری با شرکت‌های خصوصی در زمینه‌های مختلف عمرانی و خدماتی و تجاری اظهار داشت: بیشترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با اولویت بخش تجاری، اقامتی و مسکونی است و گرایش سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت برج‌های تجاری و اقامتی است.
معاون اداری و مالی شهردار مشهد اظهار داشت: 12 قرارداد تاکنون بین شهرداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد شده است که بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد تومان است و 890 میلیارد تومان آورده شهرداری از منابع بخش خصوصی است.
رئیسیون با اشاره به زمان کم مدت اقامت زائران در مشهد گفت: رویکرد شهرداری در حوزه‌های گردشگری و ایجاد فضای سبز و سامان دادن گره‌های ترافیکی شهری مشهد در حال بررسی و شکل‌گیری است.
وی با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر مشهد گفت: امسال نمایشگاه را در چند نوبت افتتاح و برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های تخصصی ارائه می‌کنیم و نمایشگاه دیگری هم با همین عنوان در محل استقرار مدیریت مشارکت پروژه‌ها برگزار می‌شود.
رئیسیون با اشاره به دریافت 84 میلیارد تومان از خزانه دولت گفت: هزینه‌های اتوبوسرانی و قطار شهری توسط دولت پرداخت می‌شود و توسعه خط 1و خط 2 و مطالعات خط 3 شروع شده است تا از طریق خزانه بقیه بودجه تخصیص یابد اجرای پروژه‌ها را تعطیل نمی‌کنیم تا بعد از تخصیص بودجه به تعهدات خود در این زمینه پاسخگو باشیم.
محمد آذری مدیر در آمدهای عمومی شهرداری مشهد اظهار داشت: 2 هزار میلیارد تومان عوارض شامل در آمدهای شهرداری از کمک‌های مردمی دریافت شده است که میانگین وصولی آن 40 درصد است و طبق بودجه یک هزار و 200 میلیارد تومان در‌آمد نقدی از ردیف‌های شهرداری و 600 میلیارد تومان از کمک‌های دولتی و 200
میلیارد تومان از امتیاز و تهاتر یا مراجعه حضوری دریافت شده است.
آذری افزود: ادارات و شرکت‌های دولتی شهر مشهد مبلغی بالغ بر 300 میلیارد تومان که پیگیری و مستند شده به شهرداری مشهد بدهکار هستند.
مهدی جعفرنژاد مدیر مشارکت‌های کلان اقتصادی شهرداری مشهد گفت: دو دستاورد پارک جنگلی طرق و توسعه بخش جنوبی پارک کوهسنگی از جمله سرمایه‌گذاری‌هایی است که توسط پروژه‌های مشارکتی با سرمایه‌گذاران خصوصی در حال احداث است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول