اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بالاتر از رقیب ژاپنی؛

پاورلیفتینگ کار قمی به مدال طلای آسیا دست یافت

خبرگزاری فارس: پاورلیفتینگ کار توانمند قمی بالاتر از تمام رقبای آسیایی خود بر سکوی نخست پیکارهای پاورلیفتینگ رده سنی نوجوانان قهرمانی قاره کهن قرار گرفت.

پاورلیفتینگ کار قمی به مدال طلای آسیا دست یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیکارهای پاورلیفتینگ مردان قهرمانی آسیا در رده‌های سنی مختلف با شرکت برترین‌های قاره کهن برگزار شد که تنها نماینده اعزامی استان قم به این رقابت‌ها با دست پر و افتخار به میهن بازگشت.
در این مسابقات که میزبانی آن را کشور ژاپن بر عهده داشت، تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان با ترکیبی متشکل از پاورلیفتینگ کاران رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برای کسب عناوین برتر این دوره به رقابت پرداختند.
در حالی که ترکیب تیم ملی اعزامی پاورلیفتینگ کشورمان به این رقابت‌ها را 40 ورزشکار و همراه تشکیل می‌دادند، حسین فتحی‌زاهد ورزشکار ارزنده رشته پاورلیفتینگ استان قم نیز یکی از نفرات ملی پوش حاضر در این پیکارها بود.
فتحی‌زاهد که به عنوان ورزشکار رده سنی نوجوانان در این دوره از مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا حضور یافته بود در دسته 120 کیلوگرم با اقتدار بالاتر از سایر رقبای آسیایی شرکت کننده در این دوره بر سکوی نخست ایستاد و با شایستگی قهرمان آسیا شد.
در حالی که برای معرفی افراد برتر دسته‌های مختلف این مسابقات امتیازات مجموع سه حرکت محاسبه می‌شد، حسین فتحی‌زاهد در حرکات اسکوات، پرس سینه و لیفت موفقیت آمیز عمل کرد و با احتساب امتیازات هر سه حرکت، عنوان نخست و مقام قهرمانی پاورلیفتینگ نوجوانان آسیا را به خود اختصاص داد.
در این دسته فتحی‌زاهد با مجموع 745 کیلوگرم وزنه به مقام قهرمانی رسید در حالی که یوسوکه هونگوچی ورزشکار کشور ژاپن میزبان رقابت‌ها که جدی‌ترین رقیب فتحی‌زاهد بود با قرار گرفتن در مکان دوم رده‌بندی این دسته در کسب مدال طلا ناکام ماند.
در حالی که پاورلیفتینگ کاران بیش از 20 کشور آسیایی در این دوره از پیکارهای پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا حضور یافته بودند، در مجموع امتیازات و مدال‌های کسب شده تمام رده‌های سنی تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان بالاتر از کشور میزبان و سایر رقبای آسیایی با اقتدا به مقام قهرمانی قاره کهن دست یافت.
فتحی‌زاهد که در حال حاضر 18 ساله است با کسب این عنوان قهرمانی نشان داد که می‌تواند تا چندین سال آینده یکی از مدال آوران و افتخار آفرینان ورزش استان قم در رشته‌‌ پاورلیفتنیگ میادین کشوری و همچنین رقابت‌های مهم برون مرزی لقب بگیرد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول