اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خواستار شد؛

تشکیل کمیته واگذاری اراضی فتح‌علی در مغان

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل خواستار تشکیل کمیته رسیدگی به ادعای معارضان ارزیابی و واگذاری اراضی به افراد و همچنین کمیته اجرایی در مورد اراضی دشت فتح‌علی به افراد واجد شرایط شد.

تشکیل کمیته واگذاری اراضی فتح‌علی در مغان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه تخصصی امور اداری استان اردبیل با بیان اینکه هنوز اتفاق خاصی در واگذاری اراضی به مردم انجام نشده است، اظهار داشت: در بسیاری از پروژه‌ها علیرغم اقدامات زیربنایی متعدد چون کار به ظهور و بروز کافی نرسیده است در ارزیابی و دیدگاه عموم مردم با برخی نگرش‌های متفاوت روبه‌رو هستیم و به یقین کار زمانی می‌تواند مورد رضایت بهره‌بردار قرار گیرد که ثمره آن مشخص باشد.
وی با ذکر مثال در مورد راه اردبیل ـ سرچم و انجام بسیاری از کارهای زیربنایی در این پروژه با وجود مدت زمان طولانی در اجرای آن و حرف و حدیث‌های متعدد، ابراز داشت: در حوزه کشت گلخانه‌ای نیز ما با یک پروژه سنگین و پرهزینه با حاشیه در گرمی روبه‌رو هستیم که هنوز به سرانجام نرسیده و از سوی دیگر با یک پروژه به ثمر نشسته موفق شهر فیروز‌آباد روبه‌رو هستیم که قضاوت در مورد کشت گلخانه‌ای با نگرش به این پروژه‌ها متفاوت است.
صابری بیان داشت: این پروژه نیز به یک معنای حقیقی ما اراضی بلا استفاده را تبدیل به اراضی گویا و فعال می‌کنیم اما چند کار باید در اولویت قرار گیرد تا مردم از ثمره و نتیجه کار بهره‌مند شوند.
وی در تعریف پروژه اقتصادی و سودآور گفت: زمانی پروژه به مرحله سود‌آوری و اقتصادی می‌رسد که زمان نگهبانی، تعمیر و مرمت و تجهیز کارگاه آن از کل عایدی پروژه بیشتر نشود.
این مسئول به زمان طولانی اجرای این پروژه و آغاز عملیات اجرایی آن از سال 88 اشاره کرد و افزود: هر چند مطالعه این پروژه بیش از 9 سال به طول انجامید اما شکل اجرایی آن از سال 88 آغاز شده و با اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی قرار است اراضی دشت فتح‌علی به زیر کشت محصولات آبی برود.
وی ادامه داد: هر چند جهاد کشاورزی و امور عشایری کارهای خوبی در ایجاد مقدمات برای انتقال آب به صورت زیرزمینی انجم دادند و بیش از 20 میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده اما تا کار برای مردم ملموس و ثمربخش نباشد به چشم نخواهد آمد.
استاندار اردبیل از متولیان امر خواست تا دهه فجر امسال بخش‌های اصلی این پروژه را که مربوط به خط انتقال آب به دشت فتح‌علی است اجرایی کرده و به افراد واجد شرایط واگذار کنند.
صابری همچنین خواستار تشکیل کمیته رسیدگی به ادعاها و تعیین اولویت واگذاری به افراد واجد شرایط شد.
وی ابراز داشت: با شکل‌گیری این کمیته دیگر افراد متعدد در این اراضی مدعی نخواهند بود و جهاد کشاورزی، فرمانداری، ‌ثبت اسناد، امور عشایری، نماینده‌ای از دفتر برنامه‌ریزی و قوه قضاییه در منطقه حاضر بوده و ادعای افراد را مورد رسیدگی و بررسی قرار داده و در واگذاری اراضی به مالکان حقیقی تصمیم‌گیری می‌کنند.
این مسئول کل مساحت این اراضی را 4 هزار و 800 هکتار اعلام کرد و بیان داشت: در این زمینه نباید به دعوای مالکیت در شرکت کشت و صنعت دچار شویم که سال‌هاست این شرکت با ادعا کنندگان بسیاری اعم از حقیقی و حقوقی روبرو است که این ادعاها درگیری‌ها و برخی مشکلات طولانی مدت را به وجود آورده است.
صابری ادامه داد: اعضای این کمیته می‌توانند افراد حقیقی و صاحبان املاک را شناسایی کرده و به درخواست مدعیان اصلی پاسخ دهند.
وی کمیته دوم را کمیته ارزیابی، بازرسی در واگذاری به افراد صاحب صلاحیت اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز اعضای تعیین شده باید آیین‌نامه‌‌ها و ضوابط جهاد کشاورزی را در حوزه واگذاری لحاظ کرده و از بین افراد ثبت نام شده واجدین شرایط را درست و دقیق گزینش کنند تا در آینده گرفتار موارد تخلف و عدول از قانون نباشند.
این مسئول سومین کمیته را کمیته اجرایی و فنی اعلام کرد و افزود: این کمیته باید ایستگاه پمپاژ انتقال دهنده و اراضی در مسیر انتقال را به همراه اجرای شبکه‌های اصلی و فرعی کنترل و نظارت کند تا در اراضی مشخص شده آبیاری مدرن انجام شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل فعالیت همزمان سه کمیته و برگزاری جلسات هفتگی آنها را در محل اجرای پروژه یادآور شد و ابراز داشت: در جلسات باید نظام بهره‌برداری و مدیریت این اراضی نیز به صورت تعاونی و در قالب تشکل‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول