اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی قزوین خبر داد:

تشکیل کمیته تولید محصولات سالم در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی قزوین گفت: کمیته بهبود شرایط و تولید محصولات سالم با هدف افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و تولید محصولات سالم در قزوین تشکیل شد.

تشکیل کمیته تولید محصولات سالم در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، با حضور مدیر تعاون روستایی قزوین و مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، کمیته بهبود شرایط و تولید محصولات سالم در راستای تقویت و توسعه خدمات بین بهره‌برداران بخش کشاورزی در محل سازمان تعاون روستایی استان قزوین تشکیل شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در سطح شبکه تعاون روستایی کمیته‌ای برای بهبود شرایط و افزایش تولید کمی و کیفی محصولات سالم و ارگانیک تشکیل شد.
وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، تولید محصولات سالم، اصلاح و بهبود شیوه‌های مصرف نهاده‌ها در محصولات و تولیدات کشاورزی و حفظ سلامت محصولات کشاورزی خام و فرآوری شده از اهداف تشکیل کمیته است.
مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به وظایف کمیته توضیح داد: سازماندهی، توسعه و تجهیز کلینیک‌های گیاه پزشکی در سطح استان، کمک‌های فنی و مشاوره‌ای در زمینه مدیریت تلفیقی آفات و اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات در اراضی زیرپوشش شبکه تعاون روستایی از وظایف کمیته است.
وی عنوان کرد: بهینه‌سازی مصرف آفت کش‌ها و توسعه راهکارهای غیرشیمیایی و بیولوژیک در سطح شبکه تعاون روستایی در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم از دیگر وظایف این کمیته است.
معین‌الدین تصریح کرد: این کمیته با حضور اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی، روستایی و کشاورزی زیرپوشش که توانمندی لازم در اجرای وظایف را داشته باشند برای ارائه خدمات مناسب به روستاها اقدام خواهد کرد.
وی در خصوص مزایای مدیریت تلفیقی آفات گفت: مدیریت تلفیقی آفات یکی از عناصر و اجزای توسعه کشاورزی پایدار است که از رسالت‌های آن کمک به کشاورزان، برای تولید محصولات مفید و با کیفیت است و همچنین مدیریت تلفیقی آفات، فناوری‌ است برای کاهش استفاده از آفت‌کش‌هایی که موجب خسارت به محیط زیست و به خطر انداختن سلامت انسان می‌شود تا توسط آن بتوان محصولات را به سمت پایداری بیشتر سوق داد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول