اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش کامل فارس از سفر سردار نقدی به مشهد مقدس؛

برای پیشرفت همه‌جانبه کشور باید همه گوش به فرمان رهبری باشیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برای پیشرفت همه جانبه کشور باید همه گوش به فرمان رهبرمعظم انقلاب باشیم.

برای پیشرفت همه‌جانبه کشور باید همه گوش به فرمان رهبری باشیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سردار محمدرضا نقدی در سفر خود به مشهد مقدس در جمع بسیجیان اقشار مختلف اظهار داشت: فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب به عنوان بهترین محتوا می‌تواند نقش‌آفرینی کند.
وی با ابراز تأسف از این موضوع که قدر این ظرفیت‌ گران‌بها را نمی‌دانیم، تصریح کرد: ولی‌فقیه جامع‌ شرایطی است با تفسیر قرآن‌کریم و کلام وحی، راه روشن اسلام را به امت انتقال می‌دهد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما قادر به درک و فهم کامل مفاهیم قرآنی نیستیم،‌ اعلام کرد: باید دید خود را در برابر فرمایشات مقام معظم رهبری دقیق‌تر و جامع‌تر کنیم.
نقدی با تأکید بر این مطلب که فرمایش رهبری عصاره تمام معرفت‌ها و خوبی‌هاست، افزود: باید در مقاطع مختلف نسبت به بیانات گهربار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی توجه خاص داشت.
وی تأکید کرد: با این اقدام تنها در طول شش ماه شاهد اوج‌گیری به لحاظ معرفتی و اخلاقی هستیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش ارزنده و مهم حلقه‌های صالحین در مجموعه بسیج، افزود: باید این حلقه‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و جامع، کار دسته‌جمعی را در دستور و اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
نقدی خاطرنشان کرد: همچنین نباید تنها بسیجی همایش و گردهمایی باشیم و باید حضور فعال با تأمل در این مجموعه داشته باشیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج باید برنامه‌ای منظم برای تعالی بصیرت و معرفت داشته باشد، بیان کرد: بسیجیان باید سبب تعالی یکدیگر شده تا شاهد تعمیق فرهنگ بسیجی در گستره‌های مختلف باشیم.
نقدی طرح صالحین را برای پاسداران نیز اجرایی دانست و اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید حاصل این جلسات را به نحو مطلوبی جمع‌بندی کنند.
وی افزود: در بسیج هیچ‌گونه کاغذ بازی و بروکراسی درست نیست و باید کار به صورت روان پیش رود.

*بیداری اسلامی ‌پای درس بسیج شکل گرفته است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بیداری اسلامی که پای درس بسیج شکل گرفته محصول ناب فرهنگ عاشورایی است.
نقدی ادامه داد: بسیجیان امید تمام مردم بوده و در همین راستا باید بسیج در این ‌ارتباط‌ به صورت فعال عمل کند.
وی با اشاره به صحبت‌های اخیر امام جماعت مسجد نیویورک در رابطه با جنبش وال‌استریت و رابطه آن با انقلاب اسلامی تصریح کرد: وی در مصاحبه با یکی از شبکه‌های آمریکایی توانایی ایران در دستگیری سرنوشت خود را عامل اصلی به وقوع پیوستن جنبش وال‌استریت بیان کرده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین توضیح داد: این حرف را یک آمریکایی که هیچ وابستگی به نظام جمهوری اسلامی ندارد زده است.
نقدی اعلام کرد: تبدیل بسیج به عنوان یک مجموعه رو به ‌رشد که تمام آحاد آن در یک نظام بصیرتی قرار دارند از جمله انتظارات موجود در این زمینه است.
وی تأکید کرد: از جمله ویژگی‌های مهم یک بسیجی فداکاری، شجاعت و ایستادگی در راه حقیقت است که جزو انتظارات نیز محسوب می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در مقابل راهیان‌نور بسیج خیلی از جریان‌ها سعی در به راه شر بردن جوانان ما را دارند، تأکید کرد: در این زمینه وظیفه بسیج سنگین‌تر شده و باید حساسیت بیشتری به این گونه امور نشان دهد.
نقدی دادن موعظه را کاری استمراری دانست و متذکر شد: در این زمینه هیچ کس حتی پیامبر خدا (ص) مبرا نیست.
وی با اشاره به انجام کارهای مختلف در مجموعه بسیج ابراز داشت: اقدامات بسیج و بسیجیان نیز با همین رویکرد صورت پذیرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انسان برای عبور از چرخه تحول نیاز به موعظه دارد، خاطرنشان کرد: همچنین این گونه موعظه‌ها برای افراد مختلف متفاوت است.
نقدی به سنگ باران و طوفان شبهات روز افزون اشاره کرد و یادآور شد: تنها راه مقابله در برابر این سنگ باران غیرمنصفانه نیز همین موعظه‌پذیری است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه باید روی خود کار کنیم، تأکید کرد: تنها ثبت‌نام در بسیج به معنای بسیجی‌بودن نسیت.
وی با اشاره به اختصاص چند میلیارد تومان به بسیجیان برتر در قالب هزینه سفر‌های معنوی به عتبات عالیات، افزود: روابط بسیجیان با خود و دیگران باید رفتاری دوستانه و عمیق باشد.
نقدی بهترین محتوای موجود را بیانات مقام ولایت ذکر کرد و افزود: این موضوع مهم‌ترین سند محتوای اخلاقی و فرهنگ جامعه به حساب می‌آید.

*بهترین فضا برای بازسازی انسان محیط بسیج است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بهترین فضا برای بازسازی هر انسان محیط بسیج است اظهار داشت: در همین راستا باید محیط فعالیت بسیج در عرصه‌های گوناگون توسعه پیدا کرده تا شاهد برکات فراوانی برای جامعه باشیم.
وی تصریح کرد: همچنین کسی که در این فضا قرار گرفته و برای سازندگی دیگران تلاش می‌کنند خود نیز ساخته می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه این فرصت برای کمتر کسی پیش می‌آید، افزود: کار برای جوانان بسیجی فرصت بسیار مناسبی است که در راستای آن خود انسان نیز ساخته می‌شود.
وی توضیح داد: همچنین کسی که در این زمینه کار می‌کنند دارای دوستان زیادی در زمینه‌های مختلف می‌شود.
نقدی تصریح کرد: این افراد می‌توانند با اصلاح جامعه و انجام کارهای خوب سعی در رفع مشکلات کنند.
وی با تاکید بر این مطلب که باید در جذب نیروهای بسیجی به کیفیت توجه بسیار شود، عنوان داشت: اگر تاکید بر کمیت نیز می‌شود به معنای صرفا اضافه کردن تعداد بدون کیفیت نیست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: وقتی کمیتی نیز خواسته می‌شود، کیفیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی یادآور شد: یک بسیجی معیارهای حق و باطل را می‌داند و در همین راستا از لحاظ تربیتی نیز باید دارای اخلاق والای انسانی باشد.
نقدی خاطر نشان کرد: مسئولان گروه‌ها باید با ایجاد فضاهایی شاد برای جوانان و نوجوانان باعث جذب حداکثری این قشر شوند.

*رهبر انقلاب در امر به معروف و نهی از منکر توقع کار لسانی از بسیج دارند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی توقع کار لسانی در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر از مجموعه بسیج دارند.
نقدی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیز در این مجموعه مردمی کارهای زیادی در این راستا صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون بسیج کار تشکیلاتی درونی و کار بیرونی تشکیلاتی را در اولویت دارد، افزود:‌ بقیه کارهای فرعی بر این امور هستند کار تربیتی و کادرسازی بسیج در درون و بیرون بر امر به معروف و نهی از منکر استوار است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم‌ترین رویکردها و اهداف بسیج دانست و بیان داشت: این موضوع سبب بروز برکات بسیار زیادی برای جامعه شده و جوانان را از انحطاط و انحراف باز می‌دارد.
وی تصریح کرد: همچنین رهبر فرزانه انقلاب تأکید زیادی برای رویکرد امر به معروف و نهی از منکر در قالب کارهای ایجابی دارد.
سردار نقدی با تأکید بر این مطلب که بسیج نیز در برنامه جدید خود همین رویکرد را در اولویت کاری قرار داده است، عنوان داشت: باید کلیه کارهای مربوط به امر به معروف و نهی از منکر در یک فضای ناصحانه و دلسوزانه اتفاق افتاده و کم‌کم ما شاهد به بار نشستن مناسب آن باشیم.
وی کار در فضای مجهول و ناشناخته را مورد تأیید ندانست و ابراز داشت: باید کار در این فضا به صورت ویژه‌ای شناخته شده باشد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مورد ارشاد قرار گرفتن بیش از ۲۰ هزار نفر پس از جریان فتنه ۸۸ اعلام کرد: همین اقدامات سبب برگشت اکثر این افراد از مواضع نادرست خود شد.
وی افزود: در همین راستا تعداد زیادی منکرات سیاسی از سال ۸۹ اعلام برائت از اصحاب فتنه و اشتباهات خود کردند.
سردار نقدی بدترین منکر را منکر سیاسی دانست و اظهار داشت: این امر نیز به دلیل این است که در این منکر مرتکب منکر خود را به حق می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم‌اکنون در اکثر مساجد شورای امر به معروف و نهی از منکر بسیج راه‌اندازی شده و با روابط خوبی که با بسیج و سایر ارکان مسجد روز به روز قوی‌تر می‌شود به زودی آثار آن در جامعه ملموس می‌شود.

*اصناف واردات محور شده‌اند/ مهم‌ترین مشکل کشور بیکاری است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کشور موضوع بیکاری است که باید برای رفع آن تلاش بسیار کرد.
وی اظهار داشت: در همین راستا برای حل این گونه مشکلات حضور بسیج و مردم می‌تواند نقش‌آفرینی فراوانی داشته باشد.
وی مسئله بسیج سازندگی را یک موضوع بسیار مهم دانست و افزود: این موضوع ارتباط مستقیمی با الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت مورد نظر رهبری دارد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج به فکر آباد کردن دنیا است، تصریح کرد: با این حال این مجموعه ارزشمند اهل دنیا نبوده و تنها برای اصلاح جامعه برای نیل به سوی خوبی‌ها گام برمی‌دارد.
وی این امر را ریشه در فرهنگ اسلامی و شیعی ما دانست و توضیح داد: به طور مثال باغ فدک متعلق به حضرت زهرا (س) برای کمک به مستضعفین و اسلام بود.
نقدی تأکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده درآمد سالانه این باغ به پول امروز چیزی حدود 17 میلیارد تومان در سال بوده است.
وی عنوان داشت: با این حال آن حضرت خرمایی از این باغ بزرگ را بر سر سفره نمی‌آوردند و تمام آن خرج اسلام می‌شد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اقدامات امام علی (ع) برای چاه‌ها و کار زیاد در نخلستان‌ها را نیز به همین منوال برشمرد و افزود: باید با این رویکرد نسبت به کارهای دنیوی نگاه کرد.
وی به ظرفیت بسیار بالای وقف در استان خراسان رضوی به دلیل وجود مرقد شریف امام رضا (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: این گونه ظرفیت‌ها را باید شناخت و راهبردهای خود را بر اساس توانمندی‌ها و امکانات موجود برنامه‌ریزی کرد.
نقدی با بیان اینکه بیش از 130 هزار نفر امسال از خراسان رضوی عازم اردوهای هجرت بسیج سازندگی شدند، تأکید کرد: جهاد سازندگی باید اقدامات و کارهای پراکنده را که پیمانکاران مختلف سمت آن نمی‌روند را در دست گیرد.
وی یادآور شد: همچنین بسیاری از هزینه‌های دولت مانند هزینه‌های نظارتی بر اجرای طرح‌های مختلف نیز کاهشی چشمگیر می‌یابد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: بسیجیان در این گونه امور با اشتیاق و ارادت وارد شده و دست به کارهای بزرگ با امکانات محدود می‌زنند.
نقدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی، اعلام کرد: بنا به فرموده ایشان راه برای حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی باید هموار شود.
نقدی افزود: در حال حاضر اصناف ما واردات محور شده و راه صادرات را بلد نیستند.

*تحریم علیه ایران بی‌ثمر است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: تحریم‌های غرب علیه ایران هیچ ثمری ندارد.
وی بیان کرد: تحریم‌های غرب علیه ایران هیچ ثمری ندارد و اگر ایران شیرهای نفت خود را بر روی غرب ببندد، آنان نابود می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به نتیجه فتنه 88 اظهار داشت: فتنه 88 و برگزار‌کنندگان و سران آن مردند و تمام شدند.
نقدی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران و سران فتنه در 9 دی رسوا شدند و مردم، آنها را شناختند که مخالف عاشورا و امام حسین(ع) هستند.
وی افزود: فتنه‌گران مخالف اصل دین و تعدادی آدم خود‌خواه بودند که آمدند و آن مسائل را به‌وجود آوردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: پس از فتنه 88 آدم‌هایی آمدند که سابقه دینی داشتند و این موج دینی و ضداسلامی را به راه انداختند.
وی با اشاره به بیداری اسلامی و تسخیر وال‌استریت در آمریکا بیان کرد: با مقاومتی که مردم آمریکا دارند و با بهره‌گیری از انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی، نظام سرمایه‌داری حتی فرو می‌ریزد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول