اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن سابق فرهنگی ایران در سودان‌ ـ 1

انتخابات تونس درک رهبری از بیداری اسلامی را ثابت کرد

خبرگزاری فارس: رایزن سابق فرهنگی ایران در سودان گفت: انتخابات اخیر در تونس ثابت کرد که درک عمیق مقام معظم رهبری صحیح بود و بیداری برخلاف تبلیغات رسانه‌های وابسته به استکبار، بهار عربی نیست بلکه بیداری اسلامی است.

انتخابات تونس درک رهبری از بیداری اسلامی را ثابت کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ محمدهادی تسخیری پیش از ظهر امروز در حاشیه دومین دوره آموزشی و مهارتی فرهنگ بین‌الملل که در سالن جلسات انجمن ‌علمی حوزه برگزار شد، با اشاره به تقسیم آفریقا به سه بخش اظهار کرد: این تقسیمات شامل جنوب و شرق، غرب و مرکز و شمال آفریقا است که به دلیل اشتراکات فرهنگی این تقسیم‌بندی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: شمال آفریقا شامل کشورهای تونس، لیبی، مغرب و موریتانی بوده که هر یک دارای ویژگی خاصی هستند که سبب تمایز آنها نسبت به کشورهای جنوب و غرب شده است.
رایزن سابق فرهنگی ‌ایران در سودان با اشاره به آرم کشور تونس گفت: کشورهای اسلامی از نماد ماه و ستاره در آرم خود استفاده می‌کنند و ماه و ستاره در آرم کشور تونس مشاهده می‌شود و پیام‌هایی مانند ساماندهی، آزادی و دادگری در این آرم گنجانده شده است.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر در نظر گرفتن آرمان‌های بلند در کشور گفت: باید هزینه و امکانات به تدریج مصرف شده تا آرمان‌ها دست‌یافتنی و محقق شود.
تسخیری خاطرنشان کرد: سرود ملی کشور تونس شبیه سرود ملی کنونی ماست و تونس کشوری کوچک است ولی به دلیل آنکه نزدیک اروپا بوده، رفت و آمد اروپائیان به کشور آسان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تاریخ تونس کهن است، تصریح کرد: تونس کشوری است که دارای سابقه 6 هزار و 800 سال پیش از میلاد مسیح بوده و یکی از پایگاه‌های ترویج مسیحیت پس از وفات حضرت مسیح(ع) است.
رایزن سابق فرهنگی ‌ایران در سودان با اشاره به اهمیت دادن به حقوق کارگران در ایران باستان گفت: در بازدیدی که همراه وزیر فرهنگ سودان از تخت جمشید داشتم با مشاهده امضای سازنده پایه‌های این اثر متوجه شدم تا چه اندازه در ایران باستان به عرق کارگر اهمیت می‌دادند.
وی خاطرنشان کرد: حکومت فاطمیون در تونس تشکیل شد و به دنبال آن حکومت شیعی در شمال آفریقا و تونس شکل گرفت.
تسخیری ادامه داد: این حکومت نمونه‌های بارز و اسوه‌های خوبی برای سال‌های شکوفایی اروپا بود و اروپاییان ناجوانمردانه در رنسانس از بسیاری از کشورها الگو گرفتند ولی مصدر و منبع را ذکر نکردند و کشور تونس یکی از کشورهای الگو بوده است.
وی با بیان اینکه کشور تونس ملت غیوری دارد، گفت: این امر یکی از وجوه اشتراک ایران و تونس است و رژیم‌های اشغالگر در این کشور با قیام سراسری مردم رو‌به‌رو می‌شدند.
رایزن سابق فرهنگی ‌ایران در سودان با اشاره به انتخابات اخیر در تونس گفت: مقام معظم رهبری تعبیر بیداری اسلامی را برای تونس به کار بردند و حتی برخی از افرادی در داخل از این خط تبعیت نمی‌کردند و این بیداری را، بیداری اسلامی نمی‌دانستند و تعبیری دیگر از آن داشتند.
وی خاطرنشان کرد: انتخابات اخیر در تونس ثابت کرد که درک عمیق مقام معظم رهبری صحیح بود و این بیداری برخلاف تبلیغات در غرب و شبکه‌هایی مانند الجزیره، العربیه و بی‌بی‌سی و یورو نیوز ربیع عربی نیست، بلکه بیداری اسلامی است.
تسخیری ادامه داد: اگر این نهضت ربیع عربی بود مردم در انتخابات اخیر، ملی‌گرایان را انتخاب می‌کردند.
وی عنوان کرد: با برگزاری انتخابات تونس اسلام‌گرایان با حذف بسیاری از کرسی‌ها، 79 کرسی را از آن خود می‌کنند.
رایزن سابق فرهنگی ایران در سودان تصریح کرد: منصف مرزوقی در برابر اسلام‌گرایان کوتاه آمد و ملت تونس در برابر این موضع‌گیری تعجب کرد و این امر را ابراز داشت که درست است که من لیبرال و دموکرات هستم ولی مسلمان، نماز و روزه را به جا می‌آورم و در مراسم تحلیف خود این طرز فکر را به صورت سخن التقاطی ذکر و بیان کرد من از حقوق منقبات، محجبات و سافرات دفاع می‌کنم.
وی ادامه داد: کسب 79 کرسی از سوی اسلام‌گراها زمانی به دست آمد که در دنیا تبلیغات سویی علیه آنها می‌شد و با وجود تبلیغات اکثریت بالایی حزب اسلام‌گرای النهضه را به وجود آوردند.
تسخیری بیان کرد: این حزب مشکلات معیشتی، قانونی، پزشکی و آموزشی مردم را حل ‌کردند و این امور سبب کسب اعتماد مردم شد تا در برابر تبلیغات وحشتناک به این نتیجه درخشان رسیدند.
وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) و تاکید مقام معظم رهبری گفت: باید برای مردم خدمت کرد و هر کاری بدون خدمت به مردم به نتیجه قطعی و مطلوب نمی‌رسد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول