اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فوق‌تخصص ایمونولوژی و آلرژی:

HTLV1 بر خلاف برخی نگرانی‌ها اصلا ایدز نیست

خبرگزاری فارس: یک فوق‌تخصص ایمونولوژی و آلرژی گفت: HTLV1 بر خلاف شایعات و برخی نگرانی‌ها، اصلا ایدز نیست.

HTLV1 بر خلاف برخی نگرانی‌ها اصلا ایدز نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، رضا فریدحسینی صبح امروز در نخستین همایش علمی " HTLV1 و بیماری‌های وابسته" کشور در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، اظهار داشت: حتی ارتباطات جنسی بین افرادی که یکی دارای ویروس باشد و یکی نباشد، اصلا اشکالی ندارد.
فوق‌تخصص ایمونولوژی و آلرژی افزود: تاریخچه کشف این ویروس به سال 1981 میلادی برمی‌گردد که من برای یک فرصت مطالعاتی سه ماهه به نیویورک رفته بودم.
یک فوق‌تخصص ایمونولوژی و آلرژی کشور ادامه داد: اولین رترو ویروس انسانی در سال 1979 در آزمایشگاه دکتر گالو کشف شد.
این متخصص نیشابوری افزود: "تاکاتوسی" موفق به جداسازی ویروسHTLV-1  از بیمار مبتلا به لوسمی شد.
فریدحسینی اظهار کرد: ایدز اولین ویروس انسانی سرطان‌زا است که بررسی مولکولی این ویروس کمک شایانی به گسترش علم مولکولی کرد.
وی درباره علت ابتلای بخشی از مردم خراسان رضوی به این ویروس افزود: اولین فرضیه مربوط به وجود برده‌هایی برمی‌گردد که در قرون قبل از مناطق مختلف به ویژه آفریقا در بازار برده‌فروشان نیشابور خرید و فروش می‌شده است.
یک فوق‌تخصص ایمونولوژی و آلرژی کشور توضیح داد: دومین فرضیه علت گسترش ویروس به رفت و آمد زائران از ملیت‌های مختلف و سومین فرضیه به حضور یهودیان مهاجر به مشهد برمی‌گردد که در زمان نادرشاه افشار برای رسیدگی به امور جواهرات به مشهد مهاجرت کرده بودند.
وی تصریح کرد: بیش از سه درصد مردم شهرهای نیشابور و مشهد مبتلا به ویروس HTLV1 هستند.
یک فوق‌تخصص ایمونولوژی و آلرژی کشور اضافه کرد: در قوچان با درصد کمتری و افرادی به‌صورت انفرادی در برخی از شهرهای کشور ناقل این بیماری هستند.
فریدحسینی خاطرنشان کرد: بیش از 12 درصد از یهودیان مشهد که ساکن سرزمین اشغالی فلسطین و آمریکا هستند، به این ویروس مبتلا هستند.
به گفته وی، در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد 12 درصد از ساکنان جزایر مارتینی فرانسه، گروهی از مردم مناطقی از برزیل، جنوب ژاپن و مناطقی از آفریقا، این ویروس را در بدن خود دارند.
همچنین رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور، اظهار داشت: این همایش از نوع علمی آموزشی است که دارای امتیاز بازآموزی در کارنامه اداری افراد شرکت‌کننده دارد.
سید کاظم فرهمند افزود: ارزش برگزاری این همایش در حدی بود که وزارت بهداشت اصرار داشت در تهران برگزار شود ولی با توجه به اینکه متاسفانه بیشترین شیوع ویروس HTLV1 در کشور در نیشابور دیده شده است، مجوز برگزاری این همایش در نیشابور صادر شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول