اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس برنامه کنترل ایدز مرکز بهداشت شهرستان بوشهر:

اطلاع‌رسانی استراتژی مهم در پیشگیری از ایدز است

خبرگزاری فارس: کارشناس برنامه کنترل ایدز مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: نخستین استراتژی در برنامه پیشگیری و کنترل بیماری ایدز، اطلاع‌رسانی صحیح به گروه در معرض خطر از جمله دانش‌آموزان است.

اطلاع‌رسانی استراتژی مهم در پیشگیری از ایدز است
غلامرضا بیغش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: آموزش در مدارس به عنوان بخشی از فعالیت‌هایی است که در ارتقای آگاهی کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد و بسیاری از این فعالیت‌ها آسیب‌پذیری کودکان را نسبت به ابتلا به ایدز کاهش می‌دهد.
وی ادامه داد: یکی از مهارت‌های زندگی، آموزش بهداشت فردی به دانش‌آموزان است که این امر به دنبال ارائه خدمات بهداشتی در مدارس، اتخاذ سیاست‌های بهداشتی در اماکن تعلیم و تربیت و یاد دادن اصول بهداشت فردی است که منجر به ارتقای بهداشت در خانه، مدرسه و نهایتاً در سطح جامعه می‌شود.
وی افزود: مدرسه یک مکان آموزشی، حمایتی برای رشد و تکامل دانش‌آموزان و به عنوان یک مکان کلیدی که نیازهای روحی، روانی و اجتماعی آنان شناسایی می‌شود، است، از این رو مدارس می‌توانند با ارتقای برنامه‌های بهداشتی اصولی، به طور عملی حامیان مناسبی برای قشر آسیب‌پذیر دانش‌آموزان در جامعه به حساب آیند. 
وی گفت: نخستین استراتژی در برنامه پیشگیری و کنترل بیماری ایدز، اطلاع‌رسانی صحیح به گروه در معرض خطر از جمله دانش‌آموزان است.
بیغش گفت: داروهای مورد استفاده برای درمان بیماران ایدز در ایران عمدتاً داروهای کپی‌ای هستند که از هند وارد می‌شوند. در عین حال شرکت داروپخش نیز بخشی از داروهای مصرفی را تولید می‌کند.
کارشناس برنامه کنترل ایدز مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: نهایت تلاش و همت خود را برای مقابله با این بیماری انجام می‌دهیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول