اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس دانشگاه تبریز خبر داد:

رشد 333 درصدی تولید علم در دانشگاه‌های کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه تبریز از رشد 333درصدی تولید علم ایران در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور خبر داد.

رشد 333 درصدی تولید علم در دانشگاه‌های کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سیدمحمدتقی علوی در نخستین کنفرانس ملی دانش پژوهان کامپیوتر و فناوری اطلاعات (CSCCIT) با شرکت بیش از 600 محقق از سراسر کشور در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه به غیر از دو علم ریاضی و حکمت سایر علوم و دانش بشری مبتنی بر ظن و گمان است، تصریح کرد: البته این مسئله از ارزش تئوری و نظر دانشمندان در علوم مختلف کم نمی‌کند، بلکه تا زمانی که نظریه جدیدی جای آن تئوری را نگیرد آن علم با ارزش خواهد بود.
وی با بیان اینکه دانش بشری پله پله به پیشرفت رسیده، آن را از خاصیت‌های دانش بشری دانست که با توجه به نیاز انسان‌ها و جوامع توسعه یافته است، گفت: ما به توسعه علم‌مان در زمینه‌های مختلف از جمله پیشرفت‌مان در علوم پایه افتخار می‌کنیم و در این راستا است که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ترفندهای مختلف ماه‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند تا دانشمندان علوم پایه کشورمان نظیر شهید دکتر علی محمدی و شهریاری را به شهادت برسانند اما دشمنان این نظام بدانند که با این کار خودشان را کوچک نشان می‌دهند.
علوی با بیان اینکه استکبار جهانی برای دستیابی دیگر کشورها و ملل به دانش خط قرمزهای خاصی تعیین کرده‌اند، یادآور شد: تولید علم و فناوری مختص همه جوامع بشری است که از آن می‌تواند برای توسعه همه جانبه خود استفاده کند.
وی با بیان اینکه امروزه توانایی در دانایی است، تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی از بحث‌های علمی برای سود بیشتر و چپاول سایر ملت‌ها به نفع خود استفاده می‌کند و در این تلاش است که سایران همیشه وابسته آنان باشند.
رئیس دانشگاه تبریز توسعه و پیشرفت دستاوردهای علمی کشورمان را در سال‌های اخیر و به خصوص دولت نهم و دهم را بسیار چشمگیر عنوان کرد و اظهار داشت: در آغاز دولت نهم تولید علم در کشورمان حدود چهار دهم درصد بود که سال گذشته این میزان به 1.2 درصد طی شش سال رسیده است که این مقدار نشان دهنده رشد 333درصدی تولید علم ایران در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور را نشان می‌دهد.
علوی با انتقاد از بعضی از خبرگزاری‌ها در خصوص عدم اطلاع‌رسانی درست و روشن در عملکرد جهادگونه دانشگاه‌ها یادآور شد: با اطلاع‌رسانی نادرست و دروغ نباید عملکرد صادقانه دانشگاه‌ها را زیر سئوال برد و فضای توسعه علمی کشور و دانشگاه‌ها را مخدوش کرد.
وی گفت: دانشگاه‌ها همیشه و در همه حال در خط مقدم دفاع از ارزش‌های انقلاب و استقلال کشورمان بوده و نتایج تلاش آنان را می‌توان در سربلندی کشورمان را در عرصه‌های مختلف مشاهده کرد.
علوی با اشاره به توسعه صورت گرفته در دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر گفت: هم اکنون بیش از 18 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 30درصد در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول