اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اراک:

پژوهش از مهم‌ترین ارکان دانشگاه‌ها است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اراک با اشاره به اهمیت پژوهش، پژوهش را یکی از مهم‌ترین ارکان دانشگاه‌ها دانست.

پژوهش از مهم‌ترین ارکان دانشگاه‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اراک، عباس ملک‌حسینی در مراسم معرفی و تجلیل از پژوهشگران برتر  دانشگاه آزاد اسلامی اراک اظهار کرد: هدف اصلی پژوهش ارتقای جایگاه علمی کشور و باز کردن گره از مشکلات مردم است که باید در این امر مهم از پراکنده کاری جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: باید دانشجویان از ابتدای ورود به مراکز آموزشی با شیوه‌ها و ابزار‌های پژوهش آشنا شوند تا روحیه تحقیق در میان ‌آنها نهادینه شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک با تاکید بر اینکه اگر پژوهش‏ها هدفمند شوند می‏توان یک برند برای دانشگاه ارائه کرد، گفت: پنج درصد از بودجه دانشگاه به امر پژوهش اختصاص می‏یابد چراکه سرمایه‌گذاری و پشتیبانی دانشجویان در مسیر تحقیق موجب ایجاد انگیزه آنان برای ورود به عرصه‌های بالادستی علم می‌شود و برای این که به یکی از اساسی‏ترین نیازها در کشور که پژوهش است پاسخ دهیم باید کارها را به صورت گروهی انجام داد.
رئیس دانشگاه آزاد ‌اراک با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به جایگاهی برسند که بتوانند پاسخگوی سؤالات و نیازهای جامعه باشند، تصریح کرد: اگر فرهنگ، روش و ابزار پژوهش را در بخش‌های مختلف علمی کشور به طور صحیح ترسیم و زمینه‌های دستیابی به آن را هموار سازیم، می‌توانیم به این امر مهم دست یابیم و سبب ارتقای کشور در همه عرصه‌ها شویم.
سیدحمید خدادادحسینی، رئیس مرکز مطالعات مدیریت و بهره‌وری ایران و مرکز کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس‌ نیز گفت: با توجه به نیاز جامعه، پژوهش‌های کاربردی می‌تواند با ارائه راهکار‌های مناسب پاسخگوی خلاء‌های موجود در جامعه باشد.
وی اظهار کرد: پژوهش کارآمد نیازهای جامعه را در تمام حوزه‌های صنعت، اجتماع و اقتصاد شناسایی کرده و در نتیجه پس از تحلیل و تحقیق راهکارهای اساسی و کارآمدی را برای رفع این نیاز‌ها ارایه می‌دهد.
امیرحسین سالمی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز با اشاره به این که بخش پژوهش یکی از محوری‌ترین بخش‌های دانشگاه است، گفت: در یک سال گذشته دستاوردهای قابل توجهی در این حوزه به دست آمده که پاره‌ای از این دستاوردهای پژوهشی شامل‌، چاپ 420 مقاله ISI توسط اعضای هیئت علمی در مجلات معتبر بین‌المللی، انتشار 400 مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای هیئت علمی، انتشار بیش از 170 عنوان کتاب، اجرای 270 طرح پژوهشی خاتمه یافته درون دانشگاهی و 70 طرح پژوهشی خاتمه یافته برون دانشگاهی و... است.
در پایان این مراسم از 17 نفر از پژوهشگران برتر در بخش اساتید و دانشجویی با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول