اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک محقق اقتصادی عنوان کرد:

کنترل پهپاد تحقق عملی شعار جهاد اقتصادی و فناوری بود

خبرگزاری فارس: یک محقق اقتصادی گفت: کنترل پهپاد تحقق عملی شعار جهاد اقتصادی و علم و فناوری بود.

کنترل پهپاد تحقق عملی شعار جهاد اقتصادی و فناوری بود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه نخستین نشست تجاری منطقه غرب کشور عصر امروز با همکاری دانشگاه صنعتی کرمانشاه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.
علی صناعی در این نشست اظهار کرد: کشور زمانی در زمینه تحقق معیارهای اقتصادی موفق است که شعار حضرت آیت‌ا‌لله خامنه‌ای در سال جهاد اقتصادی مد نظر قرار دهد.
این استاد دانشگاه افزود: افت اقتصادی استان‌های غرب کشور قابل قبول نیست و نمایندگان این استان‌ها در مجلس شورای اسلامی باید به فکر مرتفع کردن این کاستی‌ها باشند.
این محقق علوم اقتصادی ادامه داد: تکیه کردن بر صادرات نفتی امری ناپسند است و باید آفت‌ها و تهدیدات اقتصادی را بررسی کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به این مسئله که 60 درصد اقتصاد کشور بر پایه صادرات نفت است، باید از دلارهای نفتی در صنعت کشاورزی و گردشگری بهره برد.
صناعی به فناوری‌های نوین در بحث تجارت اشاره کرد و گفت: تجارت و بازرگانی کشور با استفاده از گمرک الکترونیکی سریع‌تر به رشد و پویایی می‌رسد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید شعار مرگ بر آمریکا را با عمل کردن به توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب درباره سال جهاد اقتصادی در عمل نشان دهیم و یک نمونه از آن کنترل و شکار پهباد جاسوسی آمریکا بود.
این محقق علوم اقتصادی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شرط فتح سنگرهای اقتصادی است و محور اثرگذار بحران مالی کاهش صادرات نفتی و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی است.
وی استفاده فراوان دولت از حساب ذخیره ارزی را امری خطرناک دانست و افزود: فرآیند پرداخت تسهیلات به بازرگانان باید اصلاح شود و وعده‌های دولت در این زمینه تحقق یابد.
صناعی بازاریابی نوین در کشورهای افغانستان، عراق و جمهوری آذربایجان را عامل تاثیرگذار بر رشد صادرات به این کشورها عنوان کرد و گفت: بازرگانان و تجار توانمندی درغرب کشور به ویژه استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند اما مدیریت ضعیف بخش صادرات باعث افت صادرات در استان کرمانشاه شده است.
این استاد دانشگاه افزایش نرخ دلار و کاهش ارزش صادراتی را زنگ خطری برای مسئولان اقتصادی دانست.
این محقق اقتصادی گفت: مشارکت در توسعه صنعتی در غرب کشور پایین است و مسئولان باید به فکر ایجاد راه چاره باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول