اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان:

مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی اول دی ماه اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: از اعمال مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی از اول دی ماه هم‌زمان با سراسر کشور در اصفهان اجرا و اعمال می‌شود.

مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی اول دی ماه اجرایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سرهنگ حسین غلامی ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به تمدید بخشودگی جرائم رانندگی سال‌های گذشته اظهار داشت: به دلیل حجم زیاد مراجعات به پلیس +10 از پنجشنبه هفته گذشته تا 24 آذر ماه بخشودگی دو برابری جرائم رانندگی تمدید شد.
وی با تاکید به اینکه توصیه‌ می‌شود رانندگان میزان جرائم خود را از طریق بانک ملی پرداخت کنند، افزود: رانندگان می‌توانند از طریق پیامک به شماره 30005151 شماره لاتین عمودی 17 رقمی را وارد و یا از طریق عابر بانک ملی و تلفن بانک ملی به شماره 09622 پرداخت کنند.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان تصریح کرد: مدت پرداخت جرائم اکنون به صورت دو ماه قابل پرداخت است و در قانون جدید دفاتر پلیس + 10 می‌توانند شکایت رانندگان را ظرف 24 ساعت بررسی و  به اعتراض  رسیدگی کنند.
وی ادامه داد: رانندگان همچنین می‌توانند شکایت خود را در صورت عدم رسیدگی به مراکز اجرائیات راهنمایی و رانندگی ارجاع دهند تا از سوی قاضی و کارشناس مربوطه رسیدگی شود.
غلامی با بیان اینکه مرحله اول قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی در اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز و اجرا شد، افزود: همراهی مردم با پلیس در این مدت کوتاه منجر به کاهش سوانح و تلفات انسانی شد.
وی در ادامه به سیستم پیامکی ارسال تخلفات رانندگی اشاره کرد و گفت: این قانون از اول دی ماه اجرا و اعمال می‌شود.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان اضافه کرد: بنا بر ماده هفت قانون به 20 تخلف نمره منفی تعلق می‌گیرد که کسب 30 نمره منفی برای بار نخست، ضبط گواهینامه به مدت سه ماه و کسب 25 نمره منفی برای بار دوم ضبط گواهینامه به مدت شش ماه و کسب 20 نمره منفی برای بار سوم ابطال گواهینامه، یک سال محرومیت از رانندگی و جریمه را در پی دارد.
وی در ادامه صحبت‌های خود به آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: با توجه به رسیدن حالت اضطرار هوای اصفهان اجرای طرح زوج و فرد تشدید و متخلفان 13 هزار تا 20 هزار تومان جریمه‌ شوند که از اول دی ماه معاینه فنی خودرو نیز جدی گرفته‌ شود.
غلامی همچنین به کاهش  تصادفات فوتی با موتورسیکلت در بزرگراه‌های اصفهان اشاره کرد و افزود: در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات کاهش داشته است به نحوی که  شاهد کاهش 86 نفر کشته در تصادفات با موتور سیکلت بوده‌ایم.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان بیان داشت: همچنین در این مدت شش ماه گذشته افزایش 40 درصدی استفاده از کلاه ایمنی را نیز داشته‌ایم.
وی از توزیع کلاه ایمنی به صورت رایگان به موتورسواران فاقد کلاه ایمنی در اصفهان خبر داد و گفت: در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از کلاه ایمنی این طرح را در اصفهان با بهره‌گیری از بیش از 30 نفر نیروی انسانی در نقاط مختلف انجام می‌دهیم.
غلامی با تاکید به اینکه پلیس با اجرای این قانون  به دنبال اصلاح و بهبود است افزود: بیشترین هدف پلیس برخورد با متخلفان حادثه ساز است.
وی تصریح کرد: با اجرای قانون جدید از 10 اردیبهشت تا کنون در این هشت ماه 86 نفر کاهش کشته در برون شهر و درون شهر در اصفهان داشتیم.
رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه ماده 21 قانون با امضای هیئت وزیران رسیده و 171 مورد تخلف به تصویب رسید، گفت: بالاترین اعمال قانون که برای رانندگان حادثه ساز جریمه 200 هزار تومانی و کم‌ترین جریمه 3 هزار تومان برای عابران پیاده است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید راهور رانندگانی که دارای تخلفات حادثه‌سازی چون عبور از چراغ قرمز، حرکات مارپیچ و سرعت و سبقت غیر‌مجاز علاوه بر جریمه 100 تا 200 هزار تومانی، خودروی آنان نیز به مدت 72 ساعت  توقیف می‌شود.
وی نیت اصلی پلیس از اعمال قوانین سخت‌گیرانه را برخورد قاطعانه با تخلفات حادثه‌ساز‌ برشمرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول