اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فیروزکوه خواستار شد:

ایجاد رابطه‏ عمیق بین حوزه و مراکز تحقیقاتی

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فیروزکوه با اشاره به سالروز شهادت شهید مفتح و گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: باید رابطه‏ای عمیق بین حوزه، دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ایجاد شود.

ایجاد رابطه‏ عمیق بین حوزه و مراکز تحقیقاتی
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام داوود ضمیررضوانی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان فیروزکوه در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: کسی که از دوران جوانی قرآن بخواند، قرآن با پوست، گوشت و استخوانش مخلوط می‏شود.
وی اضافه کرد: همچنین این فرد قدرت مقابله‏اش با شیطان و افکار و نظریات نادرست بیشتر می‏شود و در انجام امور به بی‏راهه نمی‏رود.  
امام جمعه موقت فیروزکوه ادامه داد: همچنین انس با قرآن سبب می‏شود که افراد در زندگی خود موفق باشند و به دستورات خداوند متعال و اهل بیت (ع) توجه کنند و به صراط مستقیم هدایت شوند.
ضمیررضوانی افزود: احادیث و موعظه‏های پیامبران و اهل بیت (ع) سبب زنده و روشن شدن دل‏های مومنان می‏شود.  
وی تاکید کرد: انسان مومن باید به طور دائم در حال مطالعه و تحقیق علم باشد تا از نادانی خارج شود.
امام جمعه موقت فیروزکوه اضافه کرد: کسی که با درس و کتاب هم‏نشین نباشد حتی چیزهایی که آموخته را از یاد می‏برد و در مخیله‏اش نمی‏ماند.
ضمیررضوانی بیان کرد: هنگامی که درسی را فرا می‏گیرید، باید بارها آن را تکرار کنید تا به فراموشی سپرده نشود.
وی عنوان کرد: چیزی که انسان را از سایر مخلوقات جدا ساخته و آن را برتر جلوه می‏دهد، علم، قدرت درک و اندوخته‏های درونی انسان است.
امام جمعه موقت فیروزکوه تاکید کرد: اگر انسان دانا از این دنیا برود بهتر از این است که بدون اندوخته وارد آن دنیا شود.
ضمیررضوانی افزود: هیچ عمل و کاری بدون تحقیق ارزشمند نیست و همه باید به دنبال تحقیقات و کسب تجربه‏های جدید در امور مربوط به خود باشند و آموخته‏های خود را به طور دائم تحلیل و تکرار کنند.
وی تصریح کرد: اگر تحقیق در عرصه‏های مختلف نباشد، آن عرصه عقب می‏ماند و انسان‏ها به علوم روز دسترسی پیدا نمی‏کنند.
امام جمعه موقت فیروزکوه ادامه داد: در شیوه‏های جدید آموزشی و تدریس باید طوری فرهنگ‏سازی شود که هدف افراد تنها حفظ کردن محدود مطالب برای زمان مشخص و معینی نباشد.
ضمیررضوانی بیان کرد: افراد باید با تکرار و نقد مطالب به عمق مطلب فکر کنند و به عقل خود بها دهند و عقل خود را به خواسته‏های شیطان و هوا و هوس مشغول نکنند تا به فهم بیشتر و بهتر مطالب برسند.  
وی افزود: همچنین افراد باید با انجام گفت‏وگوهای عملی بیشتر، اندیشه‏ها و راهکارهای جدید خود را برای انجام کار با شیوه‏ای جدید بیان کنند.
امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: همه ما باید راه و شیوه درست زندگی را با علوم و معرفتی که می‏یابیم، انتخاب کنیم و این راه را به فرزندان و اطرافیان خود نیز نشان دهیم.
ضمیررضوانی تاکید کرد: ما باید اطرافیان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنیم و نور علم، دانش و تقوای الهی را در همه جا گسترش دهیم.
وی ضمن گرامیداشت هفته پژوهش ادامه داد: هفته پژوهش یادآور و نماد دستاوردها و تلاش‏های پژوهشگران و محققان مختلف این مرز و بوم در عرصه‏های مختلف علم و فناوری است.
امام جمعه موقت فیروزکوه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: باید رابطه‏ای عمیق بین حوزه و دانشگاه و مراکز تحقیقاتی ایجاد شود.
ضمیررضوانی تاکید کرد: از این طریق علما، محققان و پژوهشگران می‏توانند در کنار هم به نقطه مطلوب علمی و پژوهشی دست پیدا کنند.
وی اضافه کرد: محققان با آشنایی اصول اولیه دین و شناسایی دشمنان و روش‎‏های ورود آنها نگذارند که از این قدرت و موقعیت آنها سوءاستفاده شود.
امام جمعه موقت فیروزکوه اضافه کرد: همچنین علما به عنوان پشتیبان و هدایت‏کنندگانی، محققان را راهنمایی کنند.  
ضمیررضوانی افزود: محققان باید تلاش خود را مضاعف و روش‏های جدید برای دفع حربه‏های دشمن ایجاد و ابداع کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول