اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سبزوار:

حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها 2 قطب حساس کشور هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سبزوار گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که حوزه‌های علمیه و دانشجویان در دانشگاه‌ها دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند بنابر این سعی در ایجاد اختلاف بین آنان داشتند.

حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها 2 قطب حساس کشور هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سبزوار با اشاره به 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه شکل گرفته است از این رو با توجه به اهمیت این موضوع باید برنامه‌ریزی اصولی و دقیق در راستای وحدت این دو مرکز علمی و فرهنگی و دینی گام برداشت.
امام جمعه سبزوار با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند هماهنگی بیشتر در برنامه‌ریزی است خاطرنشان کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه باید در راستای پیشرفت علمی و فرهنگی کشور با یکدیگر همفکری و همکاری داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به هفته پژوهش اظهار داشت: پژوهش موضوع مهمی است که از دیرباز مورد توجه همه کشورها بوده است، جامعه‌ای می‌تواند ادعای پیشرفت داشته باشد که توانسته در بحث پژوهش و تحقیقات حرفی برای زدن داشته باشد.
امام جمعه سبزوار تاکید کرد: توجه به مسئله پژوهش باید سرلوحه همه امور قرار گیرد، زیرا پژوهش زیربنای تبدیل علم به ثروت و یک جهاد مستمر علمی است. 
ابراهیمی ادامه داد: اگر امروز ایران اسلامی به موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف علمی دست یافته، به واسطه فعالیت‌های خوبی است که در امر تحقیق و توسعه کشور صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: خوشبختانه توجه به امر پژوهش باوری و پژوهش محوری به عنوان موضوعی اساسی، در همه امور جامعه به ویژه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کلید خورده و در سرلوحه همهٔ کارهای آموزشی قرار گرفته است.
امام جمعه سبزوار با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش در رسیدن به موفقیت‌های بزرگ، بر نهادینه شدن تفکر پژوهشی و اقدامات بنیادین در این زمینه تاکید کرد و افزود: ایجاد انگیزه‌ در قشر جوان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و پژوهش محوری، امری بسیار مهم و ضروری است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول