اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

پیوند بین دانشگاه و حوزه پاسداری از میراث عالمان ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: پیوند بین دانشگاه و حوزه، پاسداری از میراث گرانسنج عالمان و متفکران ایران برای اعتلای کشور است.

پیوند بین دانشگاه و حوزه پاسداری از میراث عالمان ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: دانشگاه و حوزه دو کانون قوی علمی و مقدس هستند که قبل از انقلاب برای اینکه این دو کانون با هم نباشند و برای سرنوشت کشور در یک اتاق فکر حضور نیابند سیاست اختلاف را علیه آنها استفاده می‌کردند.
وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بزرگانی همچون مطهری‌ها، بهشتی‌ها و شهید مفتح از دل دانشگاه و حوزه رشد و نمو کردند، افزود: انقلاب اسلامی پیوند دانشگاه و حوزه در اقدام فیزیکی به مانند مدیریت واحد قلمداد نمی‌کند بلکه پیوند دانشگاه و حوزه را در یک حرکت استراتژیکی و تاکتیکی برای میل به آرمان‌های انقلاب و اعتلای کشور به منظور گسترش فرهنگ دینی به عنوان یک رسالت مشترک، پاسخگویی به نیازهای امروز جامعه اسلامی محسوب می‌کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پیوند بین دانشگاه و حوزه یک حرکت استرات‍ژیک و تاکتیکی در عرصه موضوع و حکم است که اعتلا و میل به آرمان‌های انقلاب را به دنبال دارد.
سلیمانی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه دو بال عروج هستند که اگر این دو بال با هم بیگانه باشند پدیده انقلاب عروج لازم را ندارد، گفت: اکنون دانشگاه و حوزه از هوشمندی بالایی برخوردار هستند که این امر آنها را در برابر دشمنان آسیب پذیر می‌کند.
وی بر پاسداری نسل سوم انقلاب از پیوند بین دانشگاه و حوزه تأکید کرد و افزود: وحدت مذهبی، قومی، طایفه‌ای، لهجه‌ای و نژادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: وحدت نژادی و قومی با تقوا با ارزش بوده و بدون تقوا، طبل توخالی است.
سلیمانی در بخش دیگر خطبه‌ها به فرا رسیدن  هفته حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در سایه تحریم، پیشرفت‌های چشمگیری در بخش حمل و نقل کشورمان اتفاق افتاده است.
وی بیان کرد: تحریم دیگر برای ملت ایران معنا و جایگاهی ندارد و با سرعت در حرکت بوده و در صنعت و تکنولوژ‍ی به مرز خود کفایی رسیده است.
امام جمعه زاهدان در خطبه اول نماز جمعه به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: زین‌العابدین (ع) با احیای نهضت پدرش، حافظ تفکر اسلام ناب محمدی (ص) در عرصه تاریخ اسلام لقب گرفته است.
سلیمانی با بیان اینکه امام سجاد (ع) با بازسازی تشیع، یک تشیع قوی تحویل باقرالعلوم داد، گفت: امام سجاد (ع) شیعه مرده را زنده و در برابر شاخه شدن تفکر تشیع ایستادگی کرد.
وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در اوج جوانی یک سیاستمدار ماهر و زیرک بود که به بازسازی تفکر شیعه پرداخت.
امام جمعه زاهدان صحیفه سجادیه را منشور اخلاق، نیایش و پرستش شیعیان دانست و گفت: بازسازی شیعه از زمان امام علی(ع) آغاز شد و در زمان امام سجاد (ع) ادامه داشت و در زمان امام صادق (ع) شکل لازم خود را پیدا کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول