اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری:

بیداری اسلامی ثمره نهضت عاشورای حسینی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری گفت: بیداری اسلامی ثمره نهضت عاشورای امام حسین(ع) است.

بیداری اسلامی ثمره نهضت عاشورای حسینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمود شیخ‌الاسلامی چهارشنبه شب در مراسم سوگواری دهه دوم شهادت حضرت خامس آل عبا در مسجد جامع شهرکرد، اظهار داشت: موج بیداری اسلامی همان ایستادگی در برابر ظلم، انحطاط و انحراف  و مسخ ارزش‏هاى والاى اسلامى توسط سردمداران طاغوتی در کشورهای مسلمان منطقه است.
وی افزود: اثبات چهره شوم یزیدیان زمان با فدا کردن جان‎ها و بذل قطره‌های خون محقق می‌شود و این سیره حضرت امام حسین(ع)و یاران باوفای اوست.
شیخ‌الاسلامی ادامه داد: برای نیل به پیروزی هر فردی در جامعه اسلامی باید با توجه به کارکردهای یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مسئولیت بر عهده بگیرد و به وظیفه خود عمل کند.
رئیس دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با اشاره به محورهای شناخت شخصیت حضرت سید‌الشهدا(ع) اظهار داشت: یکی از راه‌های شناخت اهل‌بیت علیهم‌السلام، گفتار و عملکرد خود ائمه اطهار(ع) است لذا امام حسین(ع) را نباید فقط در کربلا و از مکه تا کربلا شناخت.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) باب هدایت و حریص بر هدایت بود، گفت: سرداران و دلاورانی که در صحنه ظهر عاشورا به شهادت رسیدند با اینکه مرگ را با چشم خود دیده بودند اما با این حال باز هم به امام حسین(ع) پیوستند آنها عاشق و شیفته خود امام، اخلاق، مرام و معرفت او شده بودند از این رو کسانی که می‌خواستند تا چند لحظه قبل می‌خواستند با سیدالشهداء (ع) بجنگند اما خالصانه جان خویش را در دفاع از ولایت فدا کردند.
شیخ‌الاسلامی در ادامه یکی از راه‌های رسیدن به بینش را نهضت عاشورا ذکر و تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و جریان کربلا دارای ویژگی‌ها و امتیازاتی است که پس از گذشت سال‌ها هنوز به عنوان الگو جریان دارد.
وی عنوان کرد: انقلاب عاشورا از نظر زمان و مکان و... هرگز قابل قیاس با سایر انقلاب‌های رخ داده در تاریخ نیست، اما با وجود فراموشی تمام انقلاب‌ها، جاودان مانده است
شیخ الاسلامی ابراز داشت: لازم است علاوه بر توجه به سخنان امام حسین(ع) به حرکت و زندگی عملی ایشان نیز توجه داشته باشیم اینکه سید‌الشهدا(ع) حاضر می‌شود تا عزیز‌ترین افراد خانواده‌اش فدا شده و در راه اسلام آواره شوند درس بزرگی برای ما به شمار می‌رود که باید در تمامی مراحل زندگی به ایشان اقتدا کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول