اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عابدی در گفت‌و‌گو با فارس:

کاراته‌کاهای قمی آماده پیکارهای قهرمانی کشور می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته استان قم از آمادگی کاراته‌کاهای قمی برای شرکت در پیکارهای سه رده سنی قهرمانی کاراته کشور خبر داد.

کاراته‌کاهای قمی آماده پیکارهای قهرمانی کشور می‌شوند
حسن عابدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: از سوی فدراسیون کاراته زمان و شرایط مسابقات قهرمانی آزاد رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امیدهای کشور اعلام شد و کاراته‌کاهای قمی نیز خود برای حضور در این مسابقات آماده خواهند کرد.
وی افزود: در واقع فدراسیون کاراته در نظر دارد مسابقات قهرمانی آزاد کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امیدها هر دو بخش دختران و پسران را به میزبانی هیئت‌های کاراته دو استان مرکزی و آذربایجان شرقی برگزار کند.
رئیس هیئت کاراته استان قم تصریح کرد: با برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته این مسابقات تنها در رشته کومیته انفرادی برگزار می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان باید دارای رده سنی ( 14 و 15 سال) در بخش نوجوانان، (16 و 17 سال) در بخش جوانان و امیدها (زیر 21 سال) و دارای کمربند قهوه‌ای و مشکی باشند.
وی عنوان کرد: این در حالی است که تعداد نفرات اعزامی از استان‌ها آزاد در نظر گرفته شده است و هیئت‌های کاراته هر استان می‌توانند بدون محدودیت، کاراته کاها و ورزشکاران واجد شرایط خود را به مسابقات اعزام کنند.
عابدی تاکید کرد: البته هیئت‌های کاراته استان‌ها باید فقط کاراته‌کاهای استان خود را به مسابقات اعزام کنند و به هیچ عنوان مجاز به استفاده و اعزام کاراته‌کاهای استان‌های دیگر به همراه تیم خود به مسابقات نخواهند بود، ضمن اینکه همچنین وزن ‎کشی شرکت‌کنندگان در استان به عهده هیئت کاراته استان متبوع خواهد بود و حداکثر ارفاق وزن نیز یک کیلوگرم در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: اعضای تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید در سال 90 که در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان شرکت کرده بودند در صورتی که در سال آتی نیز در همان رده سنی باقی بمانند مستقیما به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند.
رئیس هیئت کاراته استان قم بیان کرد: تمام هیئت‌ها موظفند تا روز هفدهم دی ماه نسبت به ثبت‌نام ورزشکاران دختر و تا پانزدهم بهمن ماه نسبت به ثبت نام ورزشکاران پسر خود اقدام کنند، ضمن اینکه هیئت استان‌ها موظف به اعزام دو نفر داور (از ارشدترین داوران استان) و داوران دعوت شده از سوی کمیته داوران فدراسیون جزو سهمیه داوران اعزامی استان‌ها محسوب نمی‌شوند، در حالی که عدم اعزام داوران نیز موجب درج نمره منفی در ارزشیابی عملکرد استان می‌شود.
وی با بیان اینکه مسابقات کاراته قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید قهرمانی دختران و پسران کشور طبق قوانین جدید داوری WKF برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسابقات دختران در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه پنجم تا هفتم دی ماه در اراک و مسابقات پسران روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه سوم تا پنجم اسفند ماه در تبریز به ترتیب در رده‌های نوجوانان، جوانان و امیدها برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول