اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای بخش مرزن‌آباد:

طرح جامع دریاچه ولشت اجرایی نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای بخش مرزن‌آباد از اجرایی نشدن طرح جامع دریاچه ولشت گلایه کرد.

طرح جامع دریاچه ولشت اجرایی نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از مرزن‌آباد، عزت‌الله جعفرصالحی پنج‌شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات روستاهای کلنو، سماء، سرکاء، لرگان، سنار، دیمو و چلاجور با اشاره به اینکه کلنو قلب تپنده هشت روستای منطقه است توسعه این روستاها را منوط به توسعه کلنو عنوان کرد.
وی اظهار کرد: این هشت روستا دارای اشتراک‌های خاص فرهنگی و اجتماعی ‌و نیروی انسانی بسیار غنی و کارآمد هستند.
وی تصریح کرد: عدم مدیریت دریاچه ولشت این فرصت را به تهدید تبدیل کرده ‌و مدیریت در آن مدیریتی بیمار است.
وی عدم آسفالت و احداث سرویس بهداشتی را از مشکلات این دریاچه عنوان کرد و ادامه داد: این دریاچه نیازمند طرح جامعی است که اجرایی شود و زیرسازی و آسفالت جاده سماء به دریاچه ولشت نیز مورد درخواست است.
جعفرصالحی با اشاره به اینکه هر ساله شاهد سیل در اطراف این دریاچه هستیم، بیان کرد: عدم اجرای طرح آبخیزداری در بالا دست دریاچه ولشت مشکلاتی را به بار می‌آورد.
وی همچنین با اشاره به ترافیک بالای ایام تعطیل در مرزن‌آباد و روستاهای اطراف اجرای راه روستایی از سنگجار تا کلنو را به عنوان یک پروژه راهسازی پیشنهاد داد و با اشاره به اینکه از سنار تا کلنو زیرسازی صورت گرفته است آن را راهی برای برون رفت از بخشی از مشکلات ترافیکی یاد کرد.
رئیس شورای بخش مرزن‌آباد از اولویت‌های در خواست‌های اهالی این روستاها اجرایی شدن شبکه توزیع روستاها همزمان با انتقال خط لوله گاز به مرزن‌آباد را بیان داشت.
وی درباره مشکلات کمبود آب شرب نیز گفت: فرسوده بودن شبکه توزیع آب و مخازن کوچک تکافوی جمعیت روستاها را نمی‌دهد.
جعفر صالحی در مورد راه این روستاها نیز با اشاره به اینکه چند روستای لرگان، دیمو و سرکاء مشمول اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب شدند خواستار توجه بیشتر به بخش راه روستایی در این بخش شد.
وی از ساخت و ساز غیرمجاز به عنوان یکی از مشکلات این روستاها یاد کرد و عدم نظارت بر اجرایی شدن احکام صادره را موجب تخریب زیرساخت‌های روستاها عنوان کرد.
یکی از اعضای شورای اسلامی روستای کلنو نیز  با اشاره به اینکه روستای کلنو بزرگ‌ترین روستای منطقه کلاردشت و مرزن‌آباد بوده و مرکزیت چند‌ روستای اطراف محسوب می‌شود، گفت: این روستا دارای مهدکودک، دفتر حل اختلاف، تعاونی روستایی‌، پست بانک‌، پایگاه مقاومت، مجتمع آموزشی باقر‌العلوم، درمانگاه و خانه بهداشت با امکانات و خدمات‌دهی متوسط است.
مجتبی کاکاسلطانی  اظهار کرد: مردم ولایتمدار این روستا و روستاهای اطراف عزمی راسخ در پیروی از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی داشته و دارند و در برگزاری مراسم‌های مختلف مذهبی و ملی اهتمام ویژه دارند.
وی درباره مهم‌ترین مشکلات و انتظارات اهالی، اعضای شورا و دهیاری این روستا ادامه داد: طرح هادی این روستا نیازمند اصلاح و افزایش است و همچنین درباره سنددار شدن زمین‌ها پیگیری شود.
کاکاسلطانی از دیگر مشکلات مهم این روستا را کمبود آب شرب به ویژه در بهار و تابستان یاد کرد و اذعان داشت: تقاضای 2هزار متر لوله برای دو طرف جدول طرح را داریم.
وی با اشاره به مشکل قنات نیز بازسازی و لایروبی آن را خواستار شد.
این عضو شورای اسلامی کلنو افزود: مشکل سوخت یکی دیگر از مشکلات این منطقه است که سهمیه 2 هزار و 500 تا 3 هزار لیتری فعلی تکافوی نیاز اهالی را نمی‌دهد و خواستار افزایش این سهمیه هستیم.
وی در ادامه مشکل برق‌رسانی کوچه حقیقت، تعویض سیم‌های فرسوده که نوسانات زیادی دارد و خسارتی که اهالی از دکل‌های انتقال برق دیده‌اند را از دیگر مشکلات این بخش یاد کرد.
کاکا‌سلطانی همچنین عدم وجود پست برای تلفن ثابت و دسترسی محدود به اینترنت، مشخص نبودن محدوده روستای بنفشه ده، تقاضای بودجه ورزشی برای زمین و امکانات ورزشی،احداث سالن ورشی، ساماندهی گلزار شهدا، احداث پایگاه مقاومت بسیج و خانه عالم با توجه به دارابودن زمین، نبود متولی برای دریاچه ولشت و ساماندهی به وضعیت این دریاچه، توجه به اقشار مستضعف و کم درآمد از سوی کمیته امداد، عدم آنتن دهی شبکه‌های تلویزیونی به ویژه شبکه استانی، راکد ماندن پرونده‌های ضروری و امنیتی و عدم صدور حکم برای افراد اراذل و اوباش را از مشکلات و تقاضاهای عمده این روستاها عنوان کرد.
وی در مورد وضعیت گازرسانی نیز بیان کرد: از درخواست‌های مهم این روستاها این است که گازرسانی به آنها همزمان با انتقال گاز به مرزن‌آباد صورت گیرد تا سال آینده مشکلات سوخت این بخش به حداقل برسد.
عضو شورای اسلامی روستای کلنو مهم‌ترین درخواست این روستاها را بازگشت به حوزه تقسیمات کشور بخش کلاردشت عنوان کرد و گفت: این روستاها با توجه به نزدیکی به بخش کلاردشت و کم بودن و سهل‌الوصول بودن به مرکز بخش، ارتباط فرهنگی و اجتماعی با کلاردشت، نزدیکی به مراکز خدمات دهی همچون بیمارستان،کلانتری و مدارس و آموزشگاه‌ها خواستار الحاق مجدد به بخش کلاردشت شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد شورای اسلامی کلنو پرداخت و افزود: بازگشایی مسیر خیابان 25 متری و تخریب و ترمیم دیوارها و ساختمان حاشیه جاده، خرید زمین برای ساختمان دهیاری به میزان 250 متر و احداث ساختمان در دو طبقه که در حال حاضر سفت‌کاری آن به اتمام رسید، دریافت نیسان حمل زباله، مخلوط‌ریزی خیابان کوهستان و کوچه‌های فرعی روستا، احداث سه دیوار حائل سنگی در قسمت‌های مختلف، پیگیری طرح بهسازی، پیگیری کار صدور سند مالکیت برای مالکان، هزینه‌های فرهنگی برای برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی، ترمیم و بازسازی چراغ های خیابانی، جدول‌گذاری و آسفالت کوچه خانه بهداشت، پیگیری سوخت و صدور کالابرگ نفت سفید، جمع‌آوری زباله سه روز در هفته، نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها، خرید زمین برای حفر چاه از مهم‌ترین اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول