اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران:

سیل‌های اخیر مازندران طبیعی نبود/ کاهش حریم رودخانه تا 20 متر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه سیل‌هایی که در طول 12 ماه گذشته در استان رخ داده، طبیعی نبوده است، گفت: سیل‌های مصنوعی بوده‌اند که بر اثر کاهش حریم رودخانه از 60 متر به 40 متر و در برخی مناطق به 20 متر، ایجاد شده‌اند.

سیل‌های اخیر مازندران طبیعی نبود/ کاهش حریم رودخانه تا 20 متر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، رمضان طهماسبی بعد از ظهر امروز در کارگروه مدیریت بحران استانداری مازندران، اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما شناخت سیل، میزان آب رودخانه و رعایت مسائل پیشگیرانه است.
وی تصریح کرد: کارگروه سیل و مخاطرات دریایی، نیازمند هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های مرتبط است تا در شرایط سخت به مردم کمک کنیم و خسارت مالی و جانی به حداقل برسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه سیل‌هایی که در طول 12 ماه گذشته در استان رخ داده، طبیعی نبوده است، ادامه داد: سیل‌های مصنوعی بوده‌اند که بر اثر کاهش حریم رودخانه از 60 متر به 40 متر  و در برخی مناطق به 20 متر، ایجاد شده‌اند.
وی با بیان اینکه سیل کلاردشت خسارت 50 میلیارد تومانی داشت، تصریح کرد: نتوانستیم از کمک‌های مالی مردم استان در این زمینه بهره‌مند باشیم.
طهماسبی با اشاره به اینکه در دو ماه مهر و آبان بزرگ‌ترین سیل‌ها 360 متر بر ثانیه و اغلب در ناحیه هراز بوده، عنوان کرد: در این مدت، 2 برابر سال گذشته بارندگی داشتیم.
این مسئول با بیان اینکه میزان بارندگی در این مدت 4 میلیارد و 500 میلیون متر‌مکعب بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان بارندگی در 22 ایستگاه، اندازه‌گیری شده است.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما به وزارتخانه این بود که 10 درصد از بودجه را به طرح‌های مطالعاتی اختصاص دهیم، افزود: وزارتخانه با چهار درصد از بودجه برای طرح‌های مطالعاتی موافقت کرد.
طهماسبی بیان کرد: علت اصلی نپرداختن به سیل کلاردشت در این کارگروه این است که کارگروه هیچ بودجه مستقلی ندارد و دستگاه‌های نظارتی هم به شدت سختگیری می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه اولویت‌های استان مشخص نیست، گفت: وقتی فرمانداری منطقه به ما یک ریال پول نمی‌دهد از کدام محل باید خسارت سیل را برطرف کنیم.
طهماسبی گفت: در طول 12 ماه گذشته تنها کارمان این بوده که برخی را قانع کنیم که مازندران آب مازاد کشاورزی برای انتقال به گلستان ندارد چراکه در این زمینه کانال 10 متری حفر شده و اکنون موضوع این است که این میزان آب چند لیتر بر ثانیه باشد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول