اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان وزیر بهداشت:

هیچ نگرانی از اورژانس‌ بیمارستان‌ها نداریم

خبرگزاری فارس: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر هیچ گونه نگرانی از وضعیت اورژانس بیمارستان‌های کشور نداریم.

هیچ نگرانی از اورژانس‌ بیمارستان‌ها نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدحسن امامی رضوی ظهر امروز در افتتاحیه چهارمین اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در یزد با بیان اینکه بدون توجه جدی و پیگیری و بازدید سرزده، کار در اورژانس‌ بیمارستان‌ها به نتیجه نمی‌رسد، اظهار داشت: بر بازدید سرزده و هر شبه هیئت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی از اورژانس‌ها تاکید داریم زیرا معتقدیم بسیاری از مشکلات و نقاط ضعف در این بازدیدها به چشم می‌خورد.
وی بیان کرد: اورژانس‌های بیمارستانی پیشانی بیمارستان هستند و رضایت‌مندی مردم از اورژانس‌ها، احساس رضایت آنها به سایر بخش‌های خدماتی را تسری می‌دهد.
امامی رضوی خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته از اغلب اورژانس‌های بیمارستان‌های کشور بیش از یک مرتبه بازدید به عمل آمده است.
وی عنوان کرد: اورژانس‌ها روندی رو به بهبود دارند و اگر بازدیدی سرزده از این مراکز انجام شود، هیچ‌گونه نگرانی از اورژانس‌های بیمارستانی نداریم زیرا حرکتی رو به رشد دارند و در بیشتر موارد به استاندارهای جهانی نزدیک هستند.
امامی رضوی همچنین با تاکید بر ارتقای بهره‌وری در ارائه خدمات، تاکید کرد: با اجرای این مهم کیفیت خدمات افزایش می‌یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه معاونان درمان در بسترسازی حاکمیت بالینی اهتمام ورزند، اظهار داشت: در ایجاد حاکمیت بالینی، همت، تلاش و پیگیری معاونان درمان دارای اهمیت ویژه است و معاونان و مدیران درمان باید در راستای بسترسازی حاکمیت بالینی اهتمام بورزند.
معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر نهادینه کردن حاکمیت بالینی، تصریح کرد: هیئت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی باید توجه داشته باشند تا حاکمیت بالینی در تمام بیمارستان‌ها اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه را برای اجرای حاکمیت بالینی فراهم کنیم، تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در این مسیر کارهای خوبی انجام داده‌اند.
این مسئول در بخش دیگری از این همایش اظهار داشت: دولت دهم در زمینه زیرساخت‌ها، تخت‌های بیمارستانی، بازسازی و نوسازی تجهیزات پزشکی و ... اقدامات خوبی انجام داده که باید از این فرصت به بهترین نحو در حوزه بهداشت و درمان استفاده کرد.
امامی رضوی با اشاره به رشد قابل توجه بودجه‌ها در این حوزه تصریح کرد: بودجه اختصاص یافته در حوزه درمان در سال 90 رشد خوبی داشته است.
وی همچنین با اشاره به تعرفه ارائه خدمات در کلینیک‌های ویژه نیز گفت: با افزایش تعرفه در این مراکز موافق هستیم و معتقدیم برای این مراکز باید تعرفه‌ای مابین تعرفه دولتی و خصوصی در نظر گرفته شود.
امامی رضوی ادامه داد: هزینه‌های بیمارستانی و درمانی نیز از واقعیت‌هایی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم و با جدیت پیگیری می‌کنیم.
وی اظهار داشت: پرداخت ما به‌التفاوت تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی نیز از دیگر مسائلی است که با جدیت در دست پیگیری وزارت بهداشت است.
به گزارش فارس، چهارمین اجلاس معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با محوریت حاکمیت بالینی در بیمارستان‌های سراسر کشور و به منظور ارتقای کیفی خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد در حال برگزاری است.
در این اجلاس دو روزه 46 نفر از معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، 25 نفر از کارشناسان حاکمیت بالینی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و تعدادی از مدیران درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور حضور دارند.
بررسی مشکلات مالی بیمارستان‌ها و مسائل میان بیمارستان‌ها و سازمان‌های بیمه‌گر همچنین بررسی مسائل بیمارستان‌های هیئت امنایی از دیگر محورهای مورد بحث در این اجلاس است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول