اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران تأکید کرد:

استفاده از سیستم‌ حمل و نقل هوشمند در کلانشهرها

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران ‌با اشاره به اینکه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در تهران به کار گرفته شده بر ضرورت استفاده از آن در کلانشهرها تأکید کرد.

استفاده از سیستم‌ حمل و نقل هوشمند در کلانشهرها
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود نعمت‌اللهی بعد از ظهر امروز در همایش ملی شهر الکترونیک در همدان با اشاره به نقش ITS در بهبود حمل و نقل شهری اظهار کرد: سیستم حمل و نقل هوشمند به معنای بکارگیری فناوری‌های نوینی چون الکترونیک، ارتباطات، سیستم‌های کنترل و تکنولوژی‌های پیشرفته برای جابه‌جایی، ایمنی، امنیت و کارایی در بخش حمل و نقل است.
وی گفت: استفاده از این مهم منجر به کاهش مصرف انرژی، بهبود شاخص‌های زیست محیطی و افزایش میزان دسترسی به وسایل حمل و نقل می‌شود.
مدیر مرکز کنترل ترافیک شهر تهران مبحث ترافیک و تبعات منفی آن را مهم‌ترین معضل کلانشهرها در دنیای امروز خواند و ادامه داد: با استفاده از سیستم حمل و نقل هوشمند می‌توان در راستای حل مشکلات پیش رو در کلانشهرها و کاهش ترافیک آنها اقدامات در خور شایانی داشت.
وی با بیان اینکه این سیستم در تهران مورد توجه ویژه قرار گرفته است، گفت: سیستم حمل و نقل هوشمند برای شیوه‌های مختلف حمل و نقل قابل تعمیم است که با استفاده از ابزارهای خودکار و برنامه‌ریزی‌های مربوطه، انواع مختلفی از عملیات دریافت، پردازش اطلاعات، مدیریت، کنترل ترافیک و حمل و نقل انجام می‌شود.
نعمت‌اللهی در پایان سخنانش تصریح کرد: توجه به این نکته نیز لازم است که با استفاده از سیستم حمل و نقل هوشمند با محدود شدن عوامل انسانی در پردازش اطلاعات یا فرایندهای کنترل و مدیریت، زمینه‌ساز بهبود کیفیت در فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت فراهم می‌شود.
در پایان این همایش، جلسه پرسش و پاسخ با حضور علاقه‌مندان در ارتباط با مبحث نقش ITS در بهبود حمل و نقل شهری برگزار شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول