اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ترافیک شهری شهرداری شیراز اعلام کرد:

نوع آسفالت‌ها، دلیل محو شدن خط‌کشی‌های ترافیکی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز مدعی شد که نوع قیر موجود در آسفالت معابر علت محو شدن رنگ خط‌کشی‌های ترافیکی است.

نوع آسفالت‌ها، دلیل محو شدن خط‌کشی‌های ترافیکی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسام قلعه دار معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهردار شیراز بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد بستری مناسب و امن برای برخورداری از ترافیک روان وظیفه اصلی متولیان حمل و نقل است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهردار شیراز گفت: تشویق مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی و هدایت آن‌ها برای کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری و سفرهای درون شهری محور اصلی اقدامات متولیان حمل و نقل است.
وی که در آستانه روز حمل و نقل در جمع خبرنگاران حاضر شده بود بیان کرد: طرح جامع محدوده ترافیکی در دست مطالعه است که با اجرای این طرح شاهد حل بسیاری از معضلات ترافیکی می‌شویم.
قلعه‌دار همچنین از افزایش دو برابری دوربین‌های کنترل ترافیک در شیراز خبر داد و گفت: تا پایان سال تعداد دوربین‌های کنترل ترافیک در شیراز دو برابر می‌شوند.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از دوچرخه از نهایی شدن طرح مطالعات دوچرخه سواری به عنوان یک وسیله حمل و نقل در کلان‌شهر شیراز خبر داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهردار شیراز در پایان خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات انجام شده توسط شهرداری شیراز برای روان‌سازی ترافیک ایجاد خطوط ویژه به طول بیش از شش کیلومتر است که این خطوط باید به 50 کیلومتر در سطح شهر شیراز برسد.
در ادامه حمیدرضا ناصری مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز نیز گفت: شهرداری شیراز در حوزه حمل و نقل اقدامات مناسبی برای توسعه زیرساخت‌ها انجام داده است.
وی افزود: در تمام شهرها برنامه‌ریزی بر مبنای انسان‌محوری است و در شیراز نیز تمام طرح‌های متولیان حمل و نقل با نگاه آسایش و سلامت شهروندان تعریف می‌شود.
ناصری با بیان اینکه قرار نیست شیراز تبدیل به پارکینگ بزرگی برای رفت و آمدهای غیر ضروری شود اضافه کرد: طرح محدوده ترافیکی از جمله طرح‌هایی است که برای رفاه حال شهروندان در دست بررسی قرار دارد.
وی گفت: با اجرای طرح محدوده ترافیکی عده‌ای ناراحت می‌شوند چراکه در کنار دستاوردهای این طرح مشکلاتی برای بعضی از افرادی که در مناطق مورد نظر سکونت دارند ایجاد می‌شود که با فرهنگ‌سازی باید نسبت به حل این مشکلات اقدام کرد.
مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری شیراز در ادامه با اشاره به مزیت سرعت‌گیرها در بعضی از خیابان‌های شیراز تصریح کرد: سرعت‌گیرها به ما کمک کرده است آمار تلفات جانی کاهش پیدا کنند که البته ما از مشکلات این سرعت‌گیرها برای شهروندان نیز آگاهی داریم.
وی گفت: قرار نیست شهرها به قتل‌گاه تبدیل شوند بلکه باید با نصب علائم و راه‌های پیشگیرانه سلامت سفرهای درون شهری را تضمین کنیم.
ناصری پیرامون وضعیت خط‌کشی‌های شهر ضمن استاندارد اعلام کردن رنگ خط‌کشی خیابان‌های شیراز ادعا کرد: رنگ خط کشی‌های خیابان‌های شهر از استاندارد لازم برخوردار است اما به دلیل نوع آسفالت خیابان‌ها و مواد موجود در قیرهای معادن شیراز شاهد هستیم که رنگ آسفالت خط‌کشی‌ها را محو می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول