اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با افزایش حوادث در تورهای غیرقانونی؛

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها فریب تورهای گردشگری غیرقانونی را نخورند

خبرگزاری فارس: مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل عدم رعایت استانداردها و ارائه ندادن خدمات و پاسخگو نبودن در مورد افزایش حوادث در این گونه تورها، مردم کهگیلویه و بویراحمد فریب تورهای گردشگری غیرقانونی را نخورند.

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها فریب تورهای گردشگری غیرقانونی را نخورند
علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: حضور تورهای غیرقانونی و بدون مجوز در استان کهگیلویه و بویراحمد یک نگرانی جدی است که در این زمینه مردم باید به هوش باشند تا فریب تبلیغات این تورها را نخورند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد تورهای غیرمجاز در این استان بسیار زیاد شده، گفت: این معضل یکی از عوامل بازدارنده توسعه گردشگری در استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: دفاتر مسافرتی یکی از مهم‌ترین تاسیسات صنعت گردشگری هستند که وجود مراکز فاقد وجاهت قانونی با تبلیغات فریبنده، دفاتر مسافرتی را تهدید می‌کنند.
ایزدی ادامه داد: اکنون 20 پرونده دفاتر غیرقانونی در محافل قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در دست بررسی است اما، به رغم همه این پیگیری‌ها، دفاتر غیرمجاز همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، اختلاف قیمت را یکی از عوامل تمایل مردم به سمت دفاتر غیرقانونی دانست و تاکید کرد: مردم فریب این تفاوت قیمت را نخورند زیرا اگر پول بیشتر پرداخت کنند خدمات بهتر دریافت کرده و با امنیت و آسایش خاطر به سفرهای تفریحی و زیارتی می‌روند.
وی بیمه گردشگران را در تورهای مسافرتی بسیار حیاتی دانست و عنوان کرد: خدمات مناسب، بیمه و پاسخگویی از شاخصه‌های تورهای مجوزدار بوده که لازم است مردم با آگاهی از این موضوعات موجب بروز مشکلات و حوادث جبران‌ناپذیر برای خود و خانواده نشوند.
ایزدی تصریح کرد: سفر مطمئن و راحت با تورهای قانونی و دارای مجوز به پرداخت کمی پول بیشتر می‌ارزد و نباید مراکز غیرمجاز و غیرقانونی این موضوع را پاشنه آشیل قرار داده و با هزینه‌های کمتر برای مردم و توریست‌ها ناامنی ایجاد کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در زمینه اطلاع‌رسانی موضوعات فرهنگی، به کمک رسانه‌ها نیاز داریم که در این زمینه لازم است رسانه‌ها بیش از گذشته به این موضوعات بپردازند.
وی گفت: تورهای بدون مجوز، بیشتر زیارتی بوده و مسافران خود را به سمت مشهد می‌برند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول