اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود:

پویایی جامعه دانشگاهی نیازمند پژوهش است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود گفت: پویایی جامعه دانشگاهی به پژوهش است و عدم پژوهش موجب رکود دانشگاه‌ها می‌شود.

پویایی جامعه دانشگاهی نیازمند پژوهش است
به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، فریبرز احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان پیام نور این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش اظهار داشت: لازم است که در دانشگاه‌ها در کنار تدریس، تحقیق در علم و با پژوهشگری به تولید علم نیز برسیم و پژوهش باید واجد شرایطی باشد.
وی درباره شرایط یک پژوهش، تصریح کرد: فرد پژوهشگر باید تخصص لازم را در زمینه مورد پژوهش داشته باشد و با ادبیات پژوهش آشنا باشد و پژوهش او طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید بر اساس نیازهای اولویت‌دار جامعه باشد.
رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود با اشاره به اینکه امروز در مجموعه دانشگاه‌ها یک حرکت رو به جلو و موفقی در زمینه پژوهش وجود دارد، افزود: در دانشگاه پیام نور لنگرود نیز اعضای هیئت علمی در کنار فعالیت‌های آموزشی به مقوله پژوهش توجه کافی دارند به طوری که کارنامه قابل قبولی از خود به جای گذاشته‌اند.
وی، چاپ کتاب و چاپ مقاله در مجلات بین‌المللی و داخلی و حضور در همایش‌های علمی را از فعالیت‌های هیئت علمی دانشگاه پیام نور لنگرود عنوان کرد و ادامه داد: باید با برنامه‌های منسجم و منظم هر روز بهتر و بیشتر در این زمینه فعالیت کنیم.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه روز دانشجو در سابقه تاریخی ملت ما به عنوان یک روز مهم ثبت شده است، تصریح کرد: در این روز در سال 1332 دانشجویان با الهام گرفتن از مکتب اسلام و امام حسین(ع) در مقابله با نفی استکبار در اعتراض به سفر نیکسون آمریکایی به ایران به خاک و خون کشیده شدند.
وی با بیان عملکرد جامعه دانشگاهی قبل از انقلاب و در همراهی با امام راحل (ره ) در دوران پس از انقلاب و دفاع مقدس، یاد آور شد: تهاجم و شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، روحیه استکبارستیزی و نفی ظلم و تبعیت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام نویدبخش این مسئله است.
این مسئول با بیان اینکه امروز قشر دانشجو زنده و پویا بوده و با تبعیت از مقام عظمای ولایت قله‌های پیشرفت و اعتلای ایران را یکی پس از دیگری را فتح می‌کند، گفت: باید این مسیر به طور مستمر و مستدام مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه پیام نور لنگرود حدود دو هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: بخش اعظم این دانشجویان ورودی سال جدید هستند.
احمدی‌نژاد بیان داشت: در سال جدید با افزایش رشته‌ها شاهد افزایش دانشجویان در این واحد بودیم و تلاش ما بر این است که با جذب اساتید خوب، ایجاد امکانات، تجهیز کتابخانه، راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه و... فضای مناسبی برای تحصیل دانشجویان ایجاد کنیم.
وی با اشاره به فرصت محدود انسان برای تحصیل، اذعان داشت: با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری و پر کردن وقت‌های اضافه باید به آن نقطه‌ای که ترسیم کرده‌ایم، برسیم.
رئیس دانشگاه پیام نور لنگرود با تصریح بر اینکه منشا هر تحولات و حرکتی در محیط دانشگاه است، افزود: خروجی دانشگاه ورودی تحولات مختلف جامعه است.
به گفته وی، خاصیت علم در این است که اندیشه و فکر انسان را باز می‌کند و به جامعه بهره می‌رساند و تولیدات علمی دانشگاه پیام نور امروز در عرصه جهانی شناخته شده است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول