اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بنیاد شهید کردستان:

پژوهش زیربنا و بسترساز توسعه کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از پژوهش به عنوان زیربنا و بسترساز توسعه همه جانبه کشور نام برد.

پژوهش زیربنا و بسترساز توسعه کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی ظهر امروز در کارگاه ارائه یافته‌های پژوهشی در کانون شهید مطهری سنندج با اشاره به اهمیت و نقش پژوهش در امر آموزش و توسعه‌ کشور، اظهار داشت: اهمیت تحقیق و پژوهش در توسعه‌ همه‌ جانبه بر هیچ کسی پوشیده نیست چرا که پژوهش شاهراه توسعه‌ هر کشوری است.
وی افزود: ما باید تحقیق و پژوهش را به عنوان خمیرمایه و اساس کار در تمام مدارس رواج دهیم.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به اینکه امروزه مهم‌ترین شیوه در یادگیری، یادگیری پژوهش‌محور است، بیان داشت: یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی جوامع علم و پژوهش است و دولت‌ها بخشی از سرمایه خود را به همین امر اختصاص می‌دهند.
سلیمانی با عنوان اینکه مقام معظم رهبری با توجه به شناخت و تحقیق، کردستان را استانی فرهنگی خواند، گفت: شهادت 52 روحانی و 5 هزار و 400 شهید والامقام در استان سندی برای علمی بودن این واقعیت است.
وی تصریح کرد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در ادامه یکی از عوامل اساسی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته را توجه خاص به امر پژوهش دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش و تحقیقات است.
سلیمانی در پایان اظهار داشت: نقش پژوهش در توسعه همه‌ جانبه پایدار کشور آنچنان برجسته و انکارناپذیر است که به عنوان نیروی محرک توسعه در تمامی حوزه‌ها از جمله فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه به شمار می‌آید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول