اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد:

کاهش پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از کاهش 50 درصدی پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی مازندران خبر داد.

کاهش پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور،حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات اوقافی در نور بیان داشت: با تعامل مردم و دستگاه‌ها میزان پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی مازندران حدود 50 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: به طوری که در سال گذشته بیش از یک‌هزار و 50 پرونده دعاوی در محاکم قضایی مطرح بود و امسال به کمتر از 600 پرونده رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: مسئله وقف و عمل به آن از نظر برخی علمای دین به مثابه همراهی با امام حسین (ع) و یارانش است و ترک آن نیز عدم همراهی و خدای ناکرده مخالفت با حضرت است.
سهرابی درباره بررسی مشکلات اوقافی شهرستان نور با موافقت در مورد ‌تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از نماینده فرماندار، نماینده اوقاف،نماینده ثبت، مطلعان و معتمدان، نمایندگان اداره‌های مرتبط خواستار بررسی موضوعات مطرح شده و تعیین تکلیف آنها شد.
وی درباره اوقافی بودن مناطقی از منابع طبیعی اظهار داشت: در توافقاتی که با مدیر کل منابع طبیعی صورت گرفته کارگروه تخصصی تشکیل و در حال بررسی موضوع است که منابع طبیعی شهرستان نور نیز مشکلات خود را به آن کارگروه منتقل و به بحث و بررسی بگذارد تا مشکل رفع شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از توافق با مدیر کل شهرک‌های صنعتی مازندران درباره تشکیل کارگروه اختصاصی به منظور رفع مشکلات وقفی شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: مشکل شهرک صنعتی نور نیز با کارگروه  تخصصی در محل شهرک برطرف می‌شود.
سهرابی در ‌ارتباط‌ با تبدیل به احسن شدن موقوفات هم اظهار داشت: در این بحث با مجوز رهبری مشکلی وجود ندارد و متقاضیان موقوفات زیر یک دانگ می‌توانند با خرید موقوفه به قیمت روز کارشناسی اقدام به تبدیل به احسن موقوفه کنند.
وی همچنین درباره موقوفات کوچک در روستاها که افراد زیادی دخیل هستند، ابراز داشت: آنها هم می‌توانند با تجمیع، موقوفه را تبدیل به احسن کنند،تا مشکل این بخش نیز رفع شود.
‌انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول